مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه پاسخ نمونه‌برداری بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از یک واحد مرغداری تخم‌گذار مثبت شده، گفت: تمام مرغ‌ها و تخم‌مرغ‌های موجود در بازار تحت نظارت دامپزشکی است و مردم نگران بهداشتی بودن آن نباشند.

آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد اصغرزاده با بیان این‌که خراسان جنوبی ۶ سال متوالی عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بود، افزود: امسال با تایید وجود آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یکی از واحدهای مرغ تخمگذار تمام محصولات این واحد توقیف و معدوم شده است. پایش‌های کارشناسان دامپزشکی در این واحد تخم‌گذار قبل از انتشار خبر انجام و نمونه‌گیری از مرغ‌ها و تخم‌مرغ‌ها در دو سالن این واحد انجام و نمونه‌ها به مشهد ارسال شده است. با بررسی این واحد تخم‌گذاری، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شناسایی اما قبل از تأیید آزمایش‌ها تمام محصولات این واحد توقیف و معدوم شد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان این‌که آنفولانزا به دلیل مشترک بودن میان انسان و حیوان مهم است افزود: تاکنون در کشور موردی از ابتلای انسانی این بیماری مشاهده نشده است. در حال حاضر رصد و پایش بیماری در محدوده مرغداری در حال انجام است و تنها نگرانی ما انتشار این ویروس به دیگر مرغداری‌هاست اما سعی کرده‌ایم موضوع را کنترل کنیم. در محصول تخم‌مرغ ویروس کرونا و سایر ویروس‌ها در دمای بالای ۵۰ درجه از بین می‌رود و مردم نباید نگران باشند. با پختن کامل تخم‌مرغ ویروس‌های موجود در آن از بین می‌رود. مرغداران لازم است موضوع امنیت زیستی را رعایت کنند تا با مشکلی مواجه نشویم.

در چند روز اخیر در فضای مجازی خبری مبنی بر آلوده بودن مرغداری‌ها و تخم‌مرغ‌های استان منتشر و باعث شد مردم از خریدن تخم‌مرغ خودداری کنند.

کد خبر 577412

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha