مهاجران سپیدپوش اروپایی این روزها در «بوستان زندگی» اتراق کرده‌اند.

کاکایی

 دیگر خبری از صحنه‌های ناخوشایند دورهمی معتادان و بی‌خانمان‌ها در بوستان‌های محله هرندی نیست. اکنون محله سیمای سرزندگی و نشاط گرفته است. می‌گویند کاکایی‌ها آمده‌اند تا آینده پرامیدی را به اهالی نوید دهند. خوش‌خبر باشی کاکایی!

بوستان۲۴ هکتاری زندگی واقع در محله شهید هرندی با امکاناتی نظیر دریاچه، کتابخانه، سالن آمفی‌تئاتر رو باز، میدانگاه توقف و تعامل فرهنگی و نیز امکانات ورزشی و بازی کودکان در 28 مهرماه سال جاری با حضور پیروز حناچی شهردار تهران افتتاح شد. به گفته متخصصان پوشش گیاهی بوستان زندگی به گونه‌ای انتخاب شده که می‌تواند مأمن و محل زندگی‌گونه‌هایی از پرندگان باشد و مطابق با اکولوژی و محیط‌زیست منطقه است.
 
پرواز 40 قطعه پرنده کاکایی سرسیاه در دریاچه بوستان زندگی محله هرندی این روزها زیبایی خاصی را به این بوستان بخشیده‌اند.

این پرنده‌ها در ساحل دریاچه این بوستان حضور دارد و گردشگران می‌توانند بدون نیاز به دوربین، کاکایی سرسیاه را مشاهده کنند.
کاکایی سرسیاه یک مرغ نوروزی کوچک است که بیشتر در اروپا و آسیا و در سواحل دریایا کنار رودخانه‌ها و باتلاق‌ها یافت می‌شود. این پرنده همچنین در کانادا نیز وجود دارد و بیشترگونه‌های این گروه جزو پرندگان مهاجر هستند. با توجه به این ویژگی‌ها حضور این پرنده در یک دریاچه مصنوعی تازه‌تأسیس در مرکز شهر، اتفاقی درخور توجه است.
اکنون که زمان زیادی از آبگیری دریاچه نگذشته، حضور کاکایی سرسیاه به‌عنوان یک پرنده مهاجر در دریاچه بوستان زندگی واقع در منطقه مرکزی شهر، نویدبخش ارتقای وضعیت زیست‌محیطی در این منطقه است که دیدناین پرندگان برای طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به محیط‌زیست خالی از لطف نیست.

کد خبر 577274

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha