شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

رئیس اداره میراث فرهنگی سنقر و کلیایی از مرمت بنای تاریخی بقعه مالک این شهرستان استان کرمانشاه پس از ۴ دهه خبر داد.

بقعه مالک سنقر

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، داریوش فرمانی بااشاره به اهمیت بنای تاریخی بقعه مالک، اظهار کرد: باتوجه به اینکه آخرین بار سال ۱۳۵۹ کار مرمتی روی این بنای تاریخی انجام گرفته بود، به علت گذشت زمان و فرسودگی بنا، سال گذشته برای مرمت و بازسازی آن اعتبار اختصاص دادیم.

وی تصریح کرد: هرچند طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود اواخر سال گذشته با بهتر شدن شرایط جوی عملیات مرمتی این بنا را آغاز کنیم، اما متاسفانه عدم به موقع تخصیص اعتبارات و شیوع بیماری کرونا باعث شد که نتوانیم این پروژه را در زمان مقرر اجرا کنیم.  

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سنقر در استان کرمانشاه افزود: پس از رفع موانع توانستیم از حدود یکی دوماه پیش عملیات مرمت و بازسازی این بنای تاریخی را پس از گذشت ۴۰ سال آغاز کنیم.

وی تاکید کرد: در این مرحله مرمت گنبد، نم زدایی و بندکشی دیوارها، مرمت بخش هایی از سردابه داخل بنا، تعویض ناودانی ها و ... در دستور کار قرار گرفت.

فرمانی از اتمام عملیات مرمت و بازسازی این بنای ارزشمند تاریخی خبرداد و اعلام کرد: در این مرحله حدود ۴۳۰ میلیون ریال برای مرمت بنا صرف شد و درصورتی که اعتبار جدیدی تخصیص پیدا کند، یک مرحله دیگر مرمت و بازسازی آن را اجرایی خواهیم کرد.

کد خبر 577175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha