فناوری‌های ‌تک و انتقال جنین تولید گوساله‌های ممتاز که در ایران برای نخستین بار در حال پیگیری است، در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

گاو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، معاون سازمان اوقاف کشور در سفر یک‌روزه خود به استان قزوین با بازدید از اراضی مستعد سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و دامداری، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه با رویکرد جدید خود در سال‌های اخیر به استفاده از ظرفیت وقف در حوزه‌های کشاورزی، باغداری و دامپروری با توجه به ظرفیت بالقوه موجود در اراضی هر استان اقدام  کرده است.

مهدی پندار افزود: استان قزوین یکی از استان‌هایی است که موقعیت مطلوبی را در حوزه‌های دامپروری، دامداری و کشاورزی داراست و اراضی و موقوفات مستعدی دارد که امیدواریم بتوانیم با توجه به مزیت این اراضی، موضوع دامپروری مرتبط با فعالیت فناوری های‌تک و  انتقال جنین تولید گوساله‌های ممتاز را در این استان راه‌اندازی کنیم.

وی عنوان کرد: لازم است از ظرفیت‌های بالقوه استان برای فعالیت‌های کشاورزی، باغداری و دامپروری استفاده شود و سرمایه‌گذاری لازم در این حوزه‌ها برای افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌های وقف انجام شود، زیرا هدف سازمان اوقاف استفاده حداکثری از ظرفیت وقف در همه ابعاد است.

کد خبر 577148

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha