فیلم کوتاه «مصطفی» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا تیموری محصول مشترک و همکاری هنرمندان سه کشور سوئد، ایران و افغانستان است که در ایران تولید شده و در چند جشنواره مهم بین‌المللی درخشیده است.

فيلم كوتاه مصطفي

به گزارش همشهری آنلاین، پیمان شاه‌محمدی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم کوتاه «مصطفی» درباره این پروژه بین‌المللی گفت: «مصطفی» در فاصله سال‌های ۹۶ تا ۹۷ با همراهی سازمان فیلم منطقه جنوب و موسسه فیلم سوئد ساخته شد و اصلی‌ترین پیام آن مفهوم برتری و اصل خانواده است. ما با کنار هم قرار دادن همه انسان‌ها (ایران و افغان) نگاهی نو به مقوله مهاجرت در ایران و خارج از ایران و تعریفی تازه از الگوهای بشریت ارائه دادیم که جهان پسامدرن به آن بسیار نیاز دارد.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: مصطفی (مرد افغان) همراه خانواده در ایران زندگی می‌کند و از آنجا که اعضای خانواده شناسنامه و هویت اجتماعی و مدنی ندارند، نداشتن هویت برای آنها دردسرساز می‌شود. سیدسیف‌الاسلام هاشمی، فریبا طالبی، معصومه مرادی، محمد جبارنیا، مجید ملک‌پور، زینب هاشمی، حسن حیدری و داریوش فضلی در «مصطفی» بازی کرده‌اند.

شاه‌محمدی تهیه‌کننده و مجری طرح، مشاور کارگردان، تدوینگر و برنامه‌ریز «مصطفی» است و علیرضا تیموری و کُرنلیا اسوِنسون دیگر تهیه‌کنندگان این فیلم بین‌المللی هستند. مرتضی نجفی (برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری از جشنواره فیلم فجر) مدیریت فیلمبرداری را بر عهده داشته و بهنود یخچالی، آهنگساز شناخته‌شده و پرسابقه موسیقی متن این فیلم کوتاه را ساخته است.

فیلم کوتاه «مصطفی» در جشنواره گاندارا شرکت می‌کند

حضور و درخشش در چهلمین دوره جشنواره گوتنبرگ سوئد، برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم در جشنواره استکهلم و راهیابی به بخش کرنر جشنواره کن در فرانسه در کارنامه «مصطفی» به چشم می‌خورد. این فیلم به تازگی به دومین جشنواره مستقل فیلم Gandhara در پاکستان راه یافته که آثاری با مضامین سلامت روان را نمایش می‌دهد و ۹ و ۱۰ ژانویه ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

سایر عوامل «مصطفی» عبارتند از مدیر صدابرداری: مهدی یگانه، طراح گریم: آیدین فرضی، طراح لباس: آویدا امیری، مدیر تولید: مریم قاسم‌آبادی و منشی صحنه: سپیده پریزن. شاه‌محمدی سابقه همکاری مشترک هنری با کشورهای آلمان، آمریکا، هندوستان، برزیل و کانادا را در کارنامه خود دارد.

کد خبر 577071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha