سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ورودی بیمارستان‌ها کاهش چشمگیری داشته و در بیش از ۶٠ درصد این ورودی‌ها ۵٠ تا ۵۵ درصد مرگ و میر کمتر شده است.

علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه جلسه قرارگاه این ستاد اظهار کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌ها افزایش قابل توجهی پیدا کرده  و میزان آن به بالای ٨۶ درصد رسیده است و این موجب شده که تعداد شهرهای نارنجی به ۵٣ مورد برسد و بقیه شهرها زرد هستند، اما تنها استانی دچار چالش بوده مازندران است که شهرهای آن نارنجی و شهرهای رامسر، سوادکوه شمالی و ساری و آمل در این استان قرمز هستند که امیدواریم با ایجاد محدودیت به وضعیتی برسیم که این شهرها نارنجی و بعد زرد شوند.

او افزود: ورودی بیمارستان‌ها کاهش چشمگیری داشته و بیش از ۶٠ درصد ورودی بیمارستان بین ۵٠ تا ۵۵ درصد مرگ و میر کمتر شده است و بیماران نسبت به یک ماه گذشته بیماران بستری خیلی بدحال نیستند و این شاخص خوبی است.

رئیسی با بیان اینکه نگران ورود ویروس انگلیسی به کشور هستیم، افزود: ویروس پشت دروازه‌های کشور است. تجربه نشان می‌دهد ویروس‌های تنفسی با وجود همه مراقبت‌ها وارد کشورها می‌شوند و باید آمادگی کامل داشته باشیم و آمادگی عمل به توصیه‌های مانند پرهیز از دورهمی خانوادگی و تجمعات به ویژه در فصل زمستان است زیرا تهویه به دلیل بسته بودن پنجره‌ها کم می‌شود و می‌تواند بسیار خطرناک باشد و اگر رعایت نکنیم اواخر بهمن و اوایل اسفند ماه می‌توانیم شاهد پیک بعدی بیماری کرونا باشیم.

او تاکید کرد: باید موضوع را جدی بگیریم و امیدواریم میزان رعایت دستورالعمل‌ها به بالای ٩٠ درصد برسد و به همین روال ادامه پیدا کند و یادواری می‌کنم در اردیبهشت بیماری به حداقل رسید و با حداقل شدن رعایت دستورالعمل‌ها به٢٧ درصد رسید و این موجب شد خیز بیماری را داشته باشیم و این هشدار جدی است که بدانیم کرونا ضعیف نشده و روز به روز قوی‌تر شده است.

رئیسی درباره واکسن کرونای ایرانی گفت: واکسن داخلی فاز نخست انسانی را با موفقیت آغاز کرد و نکته بسیار مهم این است که در فاز نخست عوارض حاد و شوک آنافیلاکسی برای دریافت‌کننده واکسن ایجاد نشود و بررسی در بین ۴ تا ٢۴ ساعت بعد از تزریق بسیار مهم است و خوشبختانه واکسن تاکنون ایمن بوده است و دوز بعدی ١۴ روز بعد تزریق و تا ٢٨ روز بعد ارزیابی‌ها انجام خواهد شد و ان‌شاءالله نتایج موفقیت‌آمیزی خواهد داشت و در فاز نخست در طول ٢ ماه ۵٠ نفر واکسن را دریافت خواهند کرد.

او درباره خرید واکسن کرونا افزود: در رابطه با خرید واکسن از طریق کوواکس و مذاکرات خوبی با کشورهای اروپایی، هند و چین صورت گرفته است و امیدواریم تا پایان سال واکسن برای افراد آسیب‌پذیر در دسترس قرار بگیرد.

کد خبر 576930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha