جمعه ۲۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: میزان فروش خودرو در روسیه در سال 2008 میلادی با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

به گزارش دویچه وله ،اگر چه بیشترین تعداد خودروی اروپا در آلمان فروخته می‌شود،اما روسیه ، با وجود بحران جهانی اقتصاد و قیمت بالای نفت، در سال ۲۰۰۸، بازار پر رونق‌تری از آلمان خواهد داشت. البته سود این رونق به جیب خودروسازان آلمانی می‌رود.

کارشناسان از رشد سریع بازار فروش خودرو در روسیه شگفت‌زده شده‌اند. بر اساس گزارش مؤسسه مشاوره صنعتی "پرایس واتر هاوس کوپرز" ، (PricewaterhouseCoopers)، اگر روند پر رونق کنونی در روسیه، در نیمه دوم سا‌ل جاری هم ادامه پیدا کند، فروش خودرو در این کشور به ۶/ ۳ تا ۸/ ۳ میلیون دستگاه خواهد رسید. روسیه بدین ترتیب از آلمان هم پیش خواهد افتاد. نیمه اول سا‌ل ۲۰۰۸ در روسیه یک میلیون و ۶۴۵ هزار خودرو به ‌فروش رفته است، در حالی که در آلمان در مدت مشابه، یک میلیون و ۶۳۰ هزار خودرو فروخته شده است.

بر خلاف بازار خودرو در بسیاری از کشورهای غربی، آینده‌ی این بازار در روسیه، همچون روند اقتصادی این کشور رو به ‌رشد است. کشورهایی مانند لهستان، صربستان و جمهوری چک نیز میزان رشد اقتصادی بالاتر از حد متوسط خواهند داشت. پس می‌توان ادعا کرد که در کشورهای اروپای مرکزی و روسیه، بازارهای جدید و پر رونقی برای صنعت خودروسازی در حا‌ل شکل‌گیری است.

درکشور روسیه، عموما، خودر‌و‌های کوچک و ارزان‌قیمت، محبوب‌ترند. این در حالی است که در شهر مسکو، اغلب، تولید‌‌‌‌کننده‌های خودروهای لوکس موفق‌ترند. به‌عنوان مثال، بیشتر فراری، رولزرویس، پورشه و ب.ا‌م‌.و در خیابان‌های موسکو دیده می‌شوند. دراین شهر، لیموزین و خودروهای شاسی بلند، بیشترین طرفدار را دارند.

البته در کشور‌های آسیایی خودروی بیشتری نسبت به روسیه به ‌فروش می‌رسد. کارشناسان تخمین می‌زنند که در هفت سا‌ل آینده، قاره آسیا، به‌خصوص کشور چین، بزرگترین تقاضا برای خودرو را خواهد داشت.

 بر اساس پیش‌بینی‌ها از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰، فروش خودرو در چین بیش از ۷ برابرافزایش می‌یابد. این رشد در روسیه تنها ۵/ ۲ برابر خواهد بود. این در حالی است که بازار فروش خودرو در کشورهای غربی، رشد تنها ۸ درصدی را تجربه خواهد کرد.

کد خبر 57659

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز