مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

مسئول روابط عمومی و ارتباطات پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و میراث فرهنگی شهرستان مرودشت، محتوای تصاویر مربوط به چرای دام در عرصه مجموعه جهانی تخت جمشید را تکذیب کرد.

تخت جمشيد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید زحمتکشان افزود: آثار مجموعه جهانی تخت‌جمشید در عرصه و حتی تا شعاعی شایان توجه از آن که مجموعه برزن، پردیس و بخشی از محور ورودی را شامل می‌شود، توسط میراث‌بانان یگان حفاظت، نگهداری و حفاظت می‌شود و قوانین سختگیرانه‌ای در این باره وجود دارد.

وی با قدردانی از ارسال گزارش‌های مردمی و جوامع محلی باهدف حفاظت بهتر از آثار میراث فرهنگی بیان کرد: در فیلم منتشرشده در فضای مجازی کاملا مشخص است که تردد دام‌های عشایر و روستاییان خارج از عرصه و حریم مجموعه‌جهانی تخت‌جمشید و در دامنه کوه مهر یا رحمت صورت گرفته است.

مسئول روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید افزود: در دهه‌های گذشته تا امروز این مسیر چراگاه و همچنین محل تردد دام عشایر و روستاهای اطراف بوده است. تعامل با جوامع روستایی و محلی و استفاده از ظرفیت‌های آنان از سیاست‌های روشن و لازم مجموعه میراث فرهنگی و میراث جهانی و در آیین‌نامه صریح سازمان جهانی یونسکو نیز اشاره و تاکید شده است.

یادمان تاریخی تخت جمشید که متعلق به دوره هخامنشیان است یکی از آثار ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهانی است که در سال ۱۹۷۹ میلادی با شماره ۱۱۴ در سازمان جهانی علمی، فرهنگی  ملل متحد (یونسکو) ثبت شد.
مجموعه جهانی تخت جمشید در شهرستان مرودشت و در فاصله ۵۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

کد خبر 576182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha