مجموع نظرات: ۴
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

یکی از مشکلات پوستی که باعث آزار و حس ناخوشایند در افراد می شود، چرب شدن پوست و وجود جوش روی آن است. این مسئله تنها مربوط به زیبایی پوست نمی شود و به معنای عدم سلامتی کامل پوست نیز می باشد.

image-20201228111518-1.jpeg

معمولاً در پوست چرب و جوش دار منافذ باز و قابل رؤیت هستند و این موضوع حتی می تواند باعث شود که آلودگی های بیشتری نسبت به پوست های عادی جذب پوست شوند.

اما راه هایی برای مراقبت از این نوع پوست و همچنین کاور کردن جوش ها وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

اولین راه برای مراقبت از پوست های چرب، شستشوی درست و به اندازه آن توسط شوینده مخصوص است. البته این نکته را نیز فراموش نکنید که زیاد شستن پوست نیز پیامدهای منفی دارد و از بین بردن چربی های مفید سطح پوست ممکن است پوست را به تکاپو جهت تولید چربی بیشتر بیندازد. بنابراین در شستشو نیز به صورت افراطی نباید عمل کرد.

دومین راه استفاده از مرطوب کننده و آبرسان های مخصوص پوست چرب است که به کنترل چربی پوست نیز می پردازند.

راه سوم هم استفاده از ماسک های مناسب پوست چرب است که می توانید آن ها را به شکل آماده و مطمئن از برندهای معتبر خریداری کنید و یا به سادگی و با لوازمی که در اختیار دارید،آن ها را درست کرده و به مراقبت از پوست بپردازید. ماسک عسل و لیمو، ماسک آلوئه ورا و زردچوبه، ماسک خیار و گوجه فرنگی، ماسک زردچوبه و عسل، ماسک گلاب و لیمو و … از بهترین ترکیب ها برای پوست های چرب و جوش دار هستند که حتماً قبل از امتحان کردن آن ها از عدم حساسیت پوستتان به مواد تشکیل دهنده نیز مطمئن شوید.

اکنون که با روش های رسیدگی و مراقبت از پوست چرب و جوش دار آشنا شدید به مراحل انجام یک آرایش مناسب جهت کاور کردن پوست چرب و جوش دار می پردازیم.

برای انجام یک آرایش درست و اصولی، ابتدا از یک مرطوب کننده فاقد چربی بر روی پوست خود استفاده کنید. از ویژگی های استفاده از مرطوب کننده در مراحل آرایش این است که کانسیلر نیز به خوبی روی پوست می نشیند.

بعد از این مرحله نوبت به پرایمر می رسد. پرایمر لایه زیرین آرایش است که به ثبات آرایش و خوابیدن بهتر کرم پودر روی صورت کمک ویژه ای می کند. پرایمرها انواع مختلفی دارند که اگر شما دارای پوست چربی هستید باید از پرایمرهای مات کننده پوست استفاده کنید. پرایمرهای مات کننده باعث می شوند که برق ناشی از چربی پوست از بین برود و همچنین از براق شدن پوست پس از آرایش نیز جلوگیری می کنند. توجه داشته باشید که استفاده از پرایمرهای حاوی مرطوب کننده اصلاً برای پوست های چرب توصیه نمی شود چرا که براق بودن و چربی پوست را بیشتر نمایان می کنند.

همه این مراحل به نوعی زیر سازی آرایش شماست. اکنون و بعد از استفاده از پرایمر نوبت کانسیلر است. کانسیلر  یک وسیله مناسب برای زیر سازی آرایش و یکدست شدن آن است. این وسیله می تواند لکه های روی پوست، جوش ها و تیرگی ها را به خوبی پوشش دهد. در هنگام استفاده از کانسیلر آن را خیلی آرام و به صورت ضربه ای روی پوست بزنید تا به خوبی روی پوستتان بنشیند.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که کانسیلرهایی فاقد چربی نیز در بازار موجود است که برای استفاده پوست های چرب ساخته شده اند و بهتر است که پوست های چرب و جوش دار از این نوع استفاده کنند. برای مشاهده انواع کانسیلر ایرانی و خارجی روی اینجا کلیک کنید.

بعد از استفاده از کانسیلر نوبت به استفاده از کرم پودر می رسد. برای ایجاد پوستی یکدست از یک کرم پودر با رنگ مناسب با پوست خود استفاده کنید و حواستان باشد برای نتیجه گیری خیلی بهتر، کرم پودر را با حالت ضربه ای روی پوست بزنید چرا که درصورت مالیدن کرم پودر روی پوست، این ماده با کانسیلر قاطی می شود و جوش های صورت را نمایان می کند!

در هنگام خرید کرم پودر فراموش نکنید که از کرم پودرهای مخصوص پوست چرب یا مختلط استفاده نمایید تا بتواند در کنار کاور و پوشش دهی مناسب، چربی پوست را نیز کنترل کند. همچنین برخی از کرم پودرهای موجود، خاصیت درمانی نیز دارند و به درمان جوش های صورت و کنترل چربی پوست می پردازند.

بعد از اتمام این مراحل نوبت به استفاده از پودر برنزه کننده برای اطراف صورت و رژگونه با رنگ های ملایم بر روی گونه ها است. در نهایت نیز نوبت به آرایش چشم ها و لب می رسد.

حال با رعایت تمامی نکات ذکر شده دیگر هیچ اثری از چربی پوست و حتی جوش و لکه های پوستی روی صورتتان وجود نخواهد داشت و شاهد آرایشی کامل و بی نقص خواهید بود.

کد خبر 576155

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha