یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

سخنگوی کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه واکسن کرونای روسی اسپوتنیک V را دریافت خواهد کرد.

Putin

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین دیمیتری پسکوف به کانال روسیا ۱ تلویزیون دولتی روسیه گفت: «او گفته است که واکسن را خواهد زد، او تصمیمش را گرفته است و منتظر است تا روند اداری این کار تکمیل شود.»

روسیه یک برنامه واکسیناسیون اختیاری را با واکسن روسی کرونا از اوائل ماه دسامبر (آذر) به راه انداخت که با واکسیناسیون آسیب‌پذیرترین افراد در برابر کرونا در مسکو شروع شد.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو در وب‌سایتش در روز یکشنبه اعلام کرد افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند برای زدن واکسن درخواست بدهند. یک روز قبل وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که این واکسن اسپوتنیک V بر اساس نتایج یک کارآزمایی جداگانه برای استفاده در سالمندان تایید شده است.

پوتین ۶۸ ساله قبلا گفته بود که اسپوتنیک V اثربخشی و بی‌خطر است و دلیلی ندارد که مردم با آن واکسینه نشوند و خودش هم در انتظار دسترسی به این واکسن است.

پوتین از هنگام شروع شیوع کروناویروس عمدتا از راه دور کار کرده، ملاقات‌هایش را از راه ارتباط ویدئویی انجام داده و مسافرت‌هایش را محدود کرده است.

پوتین در ماه اوت (مرداد) گفت یکی از دخترهایش در کارآزمایی بالینی این واکسن شرکت کرده است و پس از واکسیناسیون مشکلی پیدا نکرده است.

کد خبر 575999

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha