یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

بندر صیادی بابلسر به عنوان نخستین بندر از این نوع در مازندران روز یکشنبه هفتم دی به طور رسمی به بخش خصوصی واگذار شد.

بندر صیادی بابلسر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، واگذاری این بندر صیادی برابر اصل ۴۳ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت انجام و اتحادیه صیادان کیلکا مازندران صاحب آن شد. مدیر کل شیلات مازندران در حاشیه مراسم واگذاری بندر صیادی بابلسر گفت: در راستای تحقق اصل ۴۳ قانون تنظیم مقررات مالی دولت ۲ پست اسکله ١٢٠ متری و یک اسکله ۳۰ متری مصارف انسانی به اتحادیه کلیکاداران مازندران واگذار شد و از این پس خصوصی مدیریت می‌شود.

حسین اسحاقی افزود: با وجود اینکه واگذاری بخشی از بندر صیادی بابلسر طبق قانون یک ساله است اما امیدواریم با مدیریت درست و همچنین بهره‌برداری مناسب اتحادیه بتوانیم شاهد واگذاری کامل و دایمی آن به بخش خصوصی باشیم. در حال حاضر یک پست اسکله ۲۰۰ متری در ساحل بابلسر برای صیادی در حال ساخت است که بنا داریم این قسمت را هم به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه واگذاری امروز مقدمه برای خصوصی‌سپاری کامل بندر باشد گفت: در حال حاضر توسعه فاز دوم بندر صیادی ٨٠ درصد پیشرفت دارد و پیش‌بینی می‌شود با اتمام آن صید کلیکا به بیش از ٢ برابر افزایش یابد. یکی از مزیت‌های واگذاری بندر به بخش خصوصی افزایش درآمد صیادان است؛ واگذاری بنادر صیادی به اتحادیه تعاونی‌های صیادی سبب بازگشت سود حاصل از ماهیگیری به صیادان می‌شود.

بندر صیادی بابلسر دارای ٣٧ فروند شناور صید ماهی کلیکاست و بیش از هزار نفر در آن به صید و صیادی مشغولند و سالانه بیش از ۱۵ هزار تن کلیکا از خزر صید می‌کنند. ساخت بندر صیادی بابلسر سال ۷۴ با یک موج‌شکن ۹۵۰ متری آغاز و در سال‌های بعد اسکله مصارف انسانی ماهیان کلیکا به طول ٣٠ متر و اسکله ۱۲۵ متری در مجاورت رودخانه بابلرود بنا شد. فاز دوم توسعه بندر هم سال ٩٠ با دیوار هادی و لایروبی حوضچه آرامش به مساحت بالغ بر ١٠ هکتار اجرایی شد.

کد خبر 575931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha