رئیس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران درباره آخرین آمار قربانیان و مفقودی‌ها در حوادث ارتفاعات شمال تهران و انتقال اجساد به پایین توضیح دادند.

ريزش بهمن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حمید مساعدیان رئیس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی درباره آخرین آمار فوتی‌ها در ارتفاعات تهران گفت: در آخرین اطلاعات کسب شده متاسفانه ۱۱ فوتی در ارتفاعات تهران داشتیم. هنوز چند جنازه در ارتفاعات وجود دارد که که قرار شد امروز تیم‌های امداد و نجات آنها را به پایین انتقال دهند. همچنین شب گذشته جلسه ستاد بحران شمیرانات برگزار شد که ابعاد این حادثه مورد بحث واقع شد. 

وی در خصوص تعداد مفقودی های ارتفاعات تهران گفت: تقریبا می‌توان گفت که دیگر مفقودی نداریم چراکه تمام آمارهای داده شده مجددا با خانواده‌ها بررسی شد و متوجه شدیم که بسیاری از هموطنان به خانه‌های خود رسیده‌اند. اکنون یک جنازه در کلکچال و ۲ جنازه در دارآباد وجود دارد که باید به پایین انتقال داده و پیکرها را تحویل خانواده دهیم. 

رئیس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی بیان کرد: در کل ۱۱ فوتی در ارتفاعات تهران به ثبت رسید و تکلیف مفقودی‌ها هم مشخص شد. بسیاری از هموطنان و کوهنوردان به دلیل خستگی و خاموش بودن موبایل خانواده‌ها را نگران گذاشتند که پس از پیگیری مجدد متوجه شدیم اسامی اعلام‌شده از طرف خانواده‌ها صحیح و سالم هستند.

مساعدیان در پایان تاکید کرد: در توچال فوتی نداشتیم و این آمار فوتی ها برای قله های کلکچال، دارآباد و آهار است.

آغاز مجدد جستجوها در ارتفاعات شمال تهران

شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز با تشریح آخرین وضعیت حادثه ریزش بهمن در ارتفاعات شمال تهران، از آغاز مجدد جستجوها خبر داد.

وی درباره آخرین وضعیت عملیات جستجو در ارتفاعات شمال تهران که در پی ریزش بهمن رخ داده بود، گفت:  آخرین آمار در حال حاضر همان ۱۰ مورد فوتی شامل ۹ نفر در کوهستان و یک نفر پس از انتقال به بیمارستان است و فرد جدیدی به این آمار اضافه نشده است.

فتحی ادامه داد: ما امروز چند عملیات جدید داریم، از جمله اینکه پیکر یکی از جانباختگان را که به دلیل شرایط جوی در روز گذشته امکان انتقالش وجود نداشت از کلکچال به پایین منتقل خواهیم کرد. همچنین عملیات جستجو که از شب گذشته و به دلیل شرایط جوی متوقف شده بود در ارتفاعات دارآباد از سرگرفته شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه امدادگران هلال احمر ۲ فرد مفقودشده را در ارتفاعات دارآباد جستجو خواهند کرد، گفت: فعلا آمار مفقودی دیگری از سوی پلیس به ما گزارش نشده است. شهروندان می‌توانند گزارش اعلام مفقودی را در پلیس ثبت کنند که عوامل انتظامی پس از انجام بررسی‌های اولیه موضوع را به ما ارجاع خواهند داد.

کد خبر 575814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha