مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه از بعد حادثه عصر دیروز (جمعه ۵ دی) در ارتفاعات شمیرانات تاکنون جنازه ۴ نفر پیدا و شناسایی شده‌، گفت: در همین ارتباط ۱۱ نفر گرفتار در برف و کولاک احیا شدند و وضعیت ۵ تن دیگر که به احتمال قوی جانباخته‌اند، در هاله‌ای از ابهام است.

حوادث - مرگ کوهنوردان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: در ارتفاعات بالای روستای آهار یک مرد ۵۲ ساله دندانپزشک به نام مصطفی فاطمی در بهمن دیشب گرفتار شد که تاکنون جسد وی کشف نشده است. همراهان وی موقعیت فرد را می دانستند و قبل از آنکه آخرین برف ببارد، جنازه وی شناسایی شده بود و اکنون از مرگ وی اطمینان داریم.

درجاتی ادامه داد: مصدوم بدحالی به نام اصغر کنعانی ۵۲ ساله نیز از میان برف بیرون کشیده و به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد که به علت شدت جراحات در بیمارستان فوت کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: ۲ نفر فوتی دیگر به نام‌های افضل و مهدی ثابت قدم نیز که بر اساس نقطه زنی تلفن همراه موقعیت آنان کشف شده بود و بر اساس اطلاعاتی که خانواده ها از موقعیت این ۲ فرد دادند، کشف و شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: شب گذشته به مردم اطلاع رسانی شد که اگر فرد گمشده ای دارند، اعلام کنند که درنهایت ۱۷ نفر معرفی شدند. از این ۱۷ نفر، اطلاعات ۷ نفر مسجل و با کمک پاسگاه کلانتری پلیس کوهستان توچال برای احراز هویت آنان اقدام و فقط جنازه ۲ نفر از این هفت فرد کشف و شناسایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: ۱۱ نفر از محدوده برف و بهمن در ارتفاعات کلکچال به پایین منتقل و احیا شده اند و الان حالشان خوب است. اما تا این لحظه با وجود تداوم عملیات نجات هنوز خبری از ۵ فرد گمشده‌ی دیگر نیست.

درجاتی تعداد افراد حاضر در ارتفاعات را در زمان وقوع بهمن چند ۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: در شرایط کولاک و بر اساس آیین‌نامه ها، تله‌کابین باید خاموش باشد، اما به دلیل وضعیت موجود در منطقه، تله‌کابین را برای انتقال افراد به پایین دست روشن کردند و به کمک ماموران امداد و نجات، تعداد زیادی از افراد گرفتار نجات پیدا کردند.

کد خبر 575616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha