جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

کاشت و پرورش گیاهان در خانه در این روزهای کرونایی بهترین سرگرمی برای غنی‌سازی اوقات خانه‌نشینی و افزایش اطلاعات برای نگهداری بهینه از گیاهان است.

خندق ناصري

کاشت و پرورش گیاهان در خانه در این روزهای کرونایی بهترین سرگرمی برای غنی‌سازی اوقات خانه‌نشینی و افزایش اطلاعات برای نگهداری بهینه از گیاهان است. به همین بهانه «زهرا اسحاقی» کارشناس مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز تکه دهم پایتخت، نحوه نگهداری گیاه «پدیلانتوس» را برای علاقه‌مندان به نگهداری گل و گیاه در خانه آموزش می‌دهد. 

پدیلانتوس: این گیاه در 2 رنگ رشد می‌کند. نخستین‌گونه آن به رنگ سبز و دیگری ابلق است. برگ‌های این گیاه برای جلوگیری از سوختن در برابر نور آفتاب رنگ‌دانه‌هایی را در خود جمع می‌کند که به رنگ قرمز است و قادر است طیف وسیعی از نور شدید را کنترل کنند. از این رو، زمانی که این گیاه در معرض نور خورشید قرار بگیرد، واریته‌های ابلق با حاشیه سفید برگ‌ها به رنگ قرمز تبدیل می‌شوند. 

نحوه آبیاری: تا زمانی که خاک این گیاه خشک نشده نباید آن را آب داد. این گیاه به آبیاری زیاد حساسیت دارد و به اصطلاح دچار سبزخشکی می‌شود. اندازه گلدان نیز باید مناسب با اندازه گیاه باشد. گلدان بزرگ آب بیشتری در خود ذخیره می‌کند و ریشه گیاه را می‌پوساند. گلدان بزرگ، رشد بوته‌ها را به تعویق می‌اندازد. 
دما و رطوبت مناسب: این گیاه به‌شدت به هوایی خنک علاقه نشان می‌دهد. اگر نور زیاد همراه با هوایی خنک در اختیار داشته باشید گیاه قرمز می‌شود. این گیاه تحمل هوا سرد را ندارد و به‌سرعت در هوای سرد از بین می‌رود. گل باید در مکانی قرار بگیرد که گردش هوای مناسب داشته باشد، در غیراین صورت برگ‌ها نازک می‌شوند. برای نگهداری از این گیاه در تابستان بهتر است آن را در بالکن، راه‌پله روشن و یا اتاق قرار دهید. 

کد خبر 575664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha