چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

وزارت امور خارجه تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادعاهای مطرح شده درباره قصد این کشور برای سازش با رژیم صهیونیستی کذب و بی‌پایه و اساس است.

تونس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  وزارت امور خارجه تونس روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادعاهای مطرح شده درباره قصد این کشور برای سازش با رژیم صهیونیستی کذب و بی‌پایه و اساس است.

 خبرگزاری تونس گزارش داد ، در بیانیه وزارت امور خارجه تونس آمده است، ادعاهای مطرح شده درباره عادی سازی روابط با اسرائیل با مواضع رسمی و اصولی جمهوری تونس که حامی آرمان فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین است در تعارض است.

وزارت خارجه تونس افزوده است: قیس سعید رییس جمهوری بارها در مناسبت های مختلف بر حمایت از حقوق ملت فلسطین و حق آن ها در تعیین سرنوشت خود و برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس شریف تأکید کرده است.

 جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

این بیانیه می افزاید: این موضع اصولی برآمده از خواست ملت تونس و بیانگر همبستگی و حمایت مطلق آن ها از حقوق مشروع مردم فلسطین است که مورد تأیید مراجع مختلف بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد و نهادهای مختلف آن، به ویژه شورای امنیت سازمان ملل، مجمع عمومی و بسیاری دیگر از سازمان های بین المللی و منطقه ای است.

وزارت خارجه تونس اضافه کرده است: صلح عادلانه، پایدار و جامع در منطقه بدون اجرای قطعنامه های بین المللی در خصوص احقاق حقوق ملت فلسطین و پس گرفتن اراضی اشغالی و تأسیس کشور مستقل آن ها ممکن نیست.

در پایان این بیانیه آمده است: تونس مایل به برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم اشغالگر تا زمانی که این رژیم به سیاست های خود ادامه می دهد، نیست؛ سیاست هایی که قطعنامه های بین المللی و اصول حقوق بین الملل را تضعیف می کند.

حدودسه هفته پیش دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از توافق مغرب و رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط خبر داد، اقدامی که خشم و اعتراضات گسترده مردم عربی و اسلامی را با شعار خیانت به آرمان فلسطین و ادامه اشغال سرزمینهای عربی توسط اسرائیل به دنبال داشته است.

کد خبر 574836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha