سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

از زمانی که مردم برای استحمام به خزینه می‌رفتند و با استفاده از صابونی‌که از چربی حیوانی ساخته می‌شد، تن و بدن خود را می‌شستند، مدت زیادی می‌گذرد.

اکنون در همه خانه‌ها حمام وجود دارد از انواع و اقسام مواد پاک‌کننده برای شست وشوی بدن استفاده می‌شود.

هرچند تا چند سال پیش‌ازشامپو تنها برای شست‌وشوی سر استفاده می‌شد و اغلب صابون‌های قالبی برای شست‌وشوی بدن مورد مصرف قرار می‌گرفت اما در چند سال اخیر شامپو‌های مخصوص بدن هم مشتریان زیادی پیدا کرده و جای خود را در قفسه حمام منازل باز کرده‌است.

یکی از دلایل تمایل به استفاده از این شامپو‌ها سهولت مصرف آنها به دلیل مایع بودنشان است. البته هنوز هم خیلی‌ها به دلایل سلیقه‌ای مصرف این شامپو‌ها را نمی‌پسندند و همچنان از صابون‌های قالبی استفاده می‌کنند.

تمامی شامپوهای بدن دارای ترکیب یکسان شامل یک نوع ماده شوینده و پاک کننده، نرم کننده و مرطوب کننده پوست و ماده معطر هستند .

اکثر آنها در ترکیبات خود گلیسیرین و چربی های ضروری برای پوست را دارند و به همین دلیل کمتر از صابون‌های قالبی پوست را خشک می‌کنند.

البته درصد نرم‌کننده در برخی از انواع شامپو بدن بیشتر است و مصرف آن برای پوست‌های خشک مناسب‌تر به نظر می‌رسد. برحسب اینکه از چه نوع شامپو بدنی استفاده می‌کنید، انواع مناسب برای پوست خشک، پوست چرب و پوست های معمولی وجود دارد.

توجه داشته باشید که اسانس‌ها و عطرهای مختلفی برای شامپوبدن وجود دارد که براساس سلیقه افراد مورد انتخاب قرار می گیرند .

اما در صورتی که پوست حساسی دارید از شامپو بدن بدون رایحه با PH خنثی استفاده کنید که ملایم‌تر است و کمتر پوست را تحریک می‌کند.

برای انتخاب شامپو بدن می‌توان از اطلاعات درج شده روی بسته‌بندی استفاده کرد و در صورت لزوم می‌توان از مسئول داروخانه کمک گرفت.

گفتنی است، اخیرا شامپو‌های بدن با خاصیت تسکین دهنده، لاغر کننده و لایه بردار هم  وارد بازار شده‌اند که بسته به نوع نیاز می‌توان از آنها استفاده کرد.

همچنین با توجه به  اینکه رایحه درمانی به عنوان یک علم جدید پذیرفته شده است، انتخاب رایحه دلخواه برای شامپو بدن در حین استحمام، می‌تواند در تجدید روحیه موثر باشد.

کد خبر 57461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز