فرماندار چالدران با اشاره به اتمام مطالعات راه‌اندازی سایت‌موزه این شهرستان گفت: برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه در نظر گرفته شده است.

سایت‌موزه چالدران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن محمدزاده اظهار کرد: از این میزان، ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری و ۳۰ میلیارد ریال نیز توسط بنیاد علوی تامین شده است. این پروژه در صورت اتمام، مجموعه عظیمی برای جذب گردشگری مذهبی و فرهنگی خواهد بود.

فرماندار چالدران افزود: دولت و شهرداری زمین‌های اطراف را برای راه‌اندازی سایت‌موزه چالدران واگذار کرده‌اند و ۱۲۰۰ مترمربع برای آن تخصیص یافته که در داخل شهر کلنگ‌زنی می‌شود. بیش از ۳۰ هزار متر مربع زمین برای موزه جنگ چالدران کنار مقبره سیدصدرالدین در نظر گرفته شده که می‌کوشیم زودتر وارد فاز اجرایی شود.

چالدران ۱۰۰ اثر ثبت ملی دارد و اثر تاریخی قره‌کلیسا به ثبت جهانی رسیده است. مقبره سیدصدرالدین، مقبره ساندوخت، دخمه سنگی شیرین و فرهاد، آبشارهای عرب دیزج و شرشر قرنقو، تالاب‌های زاویه سفلی و پیراحمد کندی و چشمه‌های آبگرم چالدران از جاذبه‌های گردشگری شهرستان چالدران در آذربایجان غربی است.

کد خبر 574562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha