سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۷ - ۲۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرام ناظری که سال گذشته از جمع بزرگان جا مانده و کنسرتی برگزار نکرده بود، در نشستی مطبوعاتی از برگزاری کنسرت در تهران، قزوین و یزد خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین در این نشست که صبح سه شنبه، 18 تیر، در خانه هنرمندان و با حضور روزنامه نگاران برگزار شد، شهرام ناظری گفت: قرار است به همراه گروه مولوی در شهرهای یزد، قزوین‌، اصفهان، شیراز، رشت ، کرمان، ساری و تالار بزرگ کشور اجرای کنسرت داشته باشد »، اگر چه تاکید کرد که برگزاری کنسرت در شهرهای قزوین(25 و 26 تیر)، تالار بزرگ کشور(17 تا 22 مرداد) و یزد(25 و 26 مهر) قطعی شده و امیدوار است کنسرت در بقیه مکان‌ها با  رایزنی با دست اندرکاران  شهرهای یاد شده هم صورت واقعیت به خود بگیرد.

وی یکی از دلایل ندادن کنسرت در سال گذشته که همه بزرگان موسیقی برنامه داشتند را تراکم برنامه هایش بعد از دریافت جایزه شوالیه هنر بود که عملا فرصت برای برگزاری کنسرت در داخل ایران را از وی ستاند.[شهرام ناظری و دریافت نشان شوالیه هنر]

ناظری درباره انتشار آثارش گفت: کار مولوی که امسال انتشار یافت ، در واقع نیمی از کنسرتی است که در سال 80 در کاخ سعد آباد به اتقاق فرزندم حافظ ناظری اجرا کردم و متاسفانه همین مسئله برای برنامه‌ای که با آقای مشکاتیان و گروه عارف داشتم، پیش آمده و آن اجرا هم به دلیل برخی مشکلات برای تدوین و نیز تاخیرهای اداری همچنان به صورت منتشر نشده باقی مانده است و امیدوارم که به زودی منتشر شود.

ناظری درباره همکاری با خانه موسیقی برای دفاع از حق مولف و مصنف گفت:من قبلا هم اعلام کردم که چون هنرمندان به دلیل مشغله‌های کاری نمی توانند پی گیر کارشان باشند ، باید نهادی این مسئله را تقبل کند و به نظر من خانه موسیقی اگر به سمتی حرکت کند که به شکلی جدی پیگیر این ماجرا شود ، طبیعی است که من نیز در کنار آنها خواهم بود.
ناظری در این زمینه به نبود انسجام صنفی در اهل موسیقی اشاره کرد و گفت که باید به سمت تقویت این انسجام باشیم و از حرکت های فردی بپرهیزیم.[راه سوم شهرام ناظری]

وی افزود: فضای کشور به گونه‌ای است که کار ما هنوز پخش نشده ، نسخه‌های بی کیفیت آن دست به دست می‌‌گردد و این به کار اصلی و نسخه‌ارژینال ما لطمه وارد می‌سازد. ضمن آنکه صدا و سیما هم بدون اجازه ما روی آثارمان کلیپ و نمآهنگ می گذارد که این هم غیر قانونی است وباید پی‌گیری شود.

ناظری درباره تغییرات در کارهای تازه و اجرای پیش رو گفت:من یک بار سعی کردم که نحوه خواندن آواز و نیز نوع آهنگهای‌آوازی را با رویکردی متفاوت اجرا کنم که اجرای دستگاه نوا از جمله این رویکردها بود که به نظرم باید بیش از این پخته شود.

ناظری همچنین گفت که اجراهای ایرانش تفاوت چندانی با اجراهای قبلی ندارد ، اما اگر روزی برسد که بتواند گروهی از نوازندگان و آهنگسازان که با فرزندش حافظ، درآمریکا کار کرده ‌اند را به ایران بیاورد ،‌می تواند برخی از ایده‌های خود در موسیقی را پیاده کند.

وی گفت این گروه در پروژه مولانا که در آمریکا اجرا شد آزمون خود را پس داد و نشان داد که توان کارهای بزرگتر از این را دارد و هم اکنون برآنم که اجرای پروژه فردوسی را هم با این گروه تمرین کرده و به صحنه ببریم.

ناظری با اشاره به این که وظیفه هنرمند این است که به درک مردم و شهروندان از موسیقی را ا فزایش دهد گفت: در تمامی دوره هنری ام سعی کرده ام که هدف اصلی ام را بر اجرای خوب و کیفی بنا بنهم و خوشبختانه تا کنون در این مسیر موفق بوده‌ام.

ناظری همچنین در پاسخ به این پرسش که قرار بود کارگاه‌آوازی دایر کنید گفت: بله قرار بود اما مشغله‌های کاری اجازه نداد.

وی درباره شیوه آموزش آوازش گفت: مهمترین دغدغه من در آموزش آوازی است که در آن به کشف قابلیت‌های صدای خواننده یا هنر آموز بینجامد و نه آنکه همه از یک صدا تقلید بکنند.

نوازندگان گروه مولوی عبارتند ازشروین مهاجر، شهرام محمدی،صابر نظرگاهی،شهرام غلامی وسیاوش ناظری و کنسرت بعدی گروه مولوی با تغییراتی در اعضای گروه و قطعات انتخابی از 17تا 22 مردادماه در تالار بزرگ کشور تهران برگزار می شود.

کد خبر 57442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز