نقش‌های گل و مرغی رنگارنگ، پرندگان و طبیعت و چهره شهدای محله به دیوارهای خاکستری سیزدهمین تکه پایتخت جان تازه بخشیده‌اند.

نقاشي ديواري

همشهری آنلاین_پروانه بهرام‌نژاد:  دیوارهای معابری که بیشتر آنها در دل کوچه‌پسکوچه‌های بافت فرسوده قرار دارند و حالا با اجرای این طرح‌های متنوع روح تازه به آنها دمیده شده است و حال و هوای متفاوت پیداکرده‌اند. مدیریت شهری منطقه۱۳ اعلام کرده است این روند را تا پایان سال با جدیت ادامه خواهد داد.  

  • تلطیف فضای شهر


ایجاد نشاط و شادابی فضای عمومی و استفاده از رنگ در شهر و تلطیف فضا از مهم‌ترین اهداف اجرای نقاشی دیواری در شهر است. با توجه به اهمیت موضوع و در راستای تغییر مناظر شهری و تلطیف دیواره‌های شهر، بیش از ۲۷ هزارمترمربع نقاشی دیواری و رنگ‌آمیزی پوششی در محله‌های منطقه ۱۳ اجرا شده‌است.

«سید مهدی صالح‌زاده» معاون سابق خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «نقاشی‌های دیواری یکی از ارکان‌ زیباسازی شهر و در راستای تدابیر شهردار تهران در استفاده از رنگ در شهر است که اجرای نقاشی دیواری متنوع با تأکید بر اهمیت رنگ‌ها در منظر شهری و ارتقای کیفیت فضای شهری در دستور کار قرار دارد تا با اجرای آنها علاوه بر زیباسازی محیطی، سرزندگی و شادابی اجتماعی را ایجاد کند.» 

  • از موضوعات انتزاعی تا ترسیم عکس شهدا

این روزها ۸ نقاشی دیواری به مساحت ۲هزار و ۳۹۵‌مترمربع بر دیواهای محله‌های منطقه۱۳ اجرا شده‌است. معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «این نقاشی‌های دیواری با موضوع شهید و شهادت، انتزاعی، طبیعت، شهری که من دوست دارم و بنای تاریخی و... است.»

او درباره محل اجرای این نقاشی‌ها می‌افزاید: «نقاشی‌های دیواری در جنوب به شمال کندرو بزرگراه امام علی(ع)، خیابان‌های دماوند، غفاری‌نسب، پیروزی، دیوار مدرسه پروین اعتصامی و مسیل جاجرود ترسیم شده‌است.» این میان ۲۵ هزارمترمربع رنگ پوششی در راستای نگهداشت شهر طی دو ماه گذشته اجرا شده‌است. صالح‌زاده دراین‌باره می‌گوید: «جداره‌های بدمنظر شهری در نواحی چهارگانه براساس بازدیدهای مستمر کارشناسان و پیام‌های شهروندان در سامانه ۱۳۷ رنگ‌آمیزی شد. براین‌اساس المان‌های شهری این منطقه به مساحت ۱۱ هزارمترمربع با مواد روغنی رنگ‌آمیزی شد و چهره جدیدی به خود گرفت.»


۶۵۰‌مترمربع از خیابان ۱۵ متری پنجم نیروی هوایی با ترسیم نقاشی طبیعت زیباسازی شد.  

۶۰۰‌مترمربع مساحت بازپیرایی و ترسیم نقاشی‌دیواری شهیدان افراسیابی در خیابان پیروزی است.  

۸ اثر هنری در معابر محدوده منطقه۱۳ترسیم شد.  

کد خبر 574408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha