یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

یک بررسی جدید در فرانسه نشان می‌دهد که کووید-۱۹ سه برابر مرگبارتر آنفلوانزای فصلی است.

ّICU

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز پژوهشگران فرانسوی ۸۹۵۳۰ بیمار بستری‌شده به علت کووید-۱۹ در ابتدای امسال را با ۴۵۸۱۹ بیمار بستری‌شده به علت آنفلوانزا بین ماه‌های دسامبر ۲۰۱۸ و فوریه ۲۰۱۹ مقایسه کردند. میزان مرگ در بیماران کووید-۱۹ نسبت به بیماران آنفلوانزا ۱۶.۵ درصد نسبت به ۵.۸ درصد بود.

دکتر کاترین کانتین، از بیمارستان دانشگاهی دیژون و سرپرست این پژوهش گفت این تفاوت به خصوص از این لحاظ مهم است که فصل آنفلوانزای ۲۰۱۸/۲۰۱۹ بدترین فصل این بیماری در فرانسه از لحاظ میزان مرگ‌ومیر بوده است.

بیماران بیشتری مبتلا به کووید-۱۹  نسبت به بیماران آنفلوانزا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند (۱۶.۳ درصد در برابر ۱۰.۸ درصد) و میانگین بستری شدن بیماران کرونا در این بخش تقریبا دو برابر بیماران آنفلوانزا بود (۱۵ روز در برابر ۸ روز).

نتایج این پژوهش در ژورنال «پزشکی تنفسی لنست» منتشر شده است.

بیماران کووید-۱۹ نسبت به بیماران آنفلوانزا همچنین با احتمال بیشتری نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی پیدا کرده بودند و دچار نارسایی ریوی شده بودند.

یک بررسی دیگر منتشر شده در ژورنال پزشکی بریتانیا (BMJ) بوسیله پژوهشگران آمریکایی نشان داد که بیماران بستری‌شده به علت کووید-۱۹ در مقایسه با بیماران بستری‌شده به علت آنفلوانزا به میزان بیشتر در معرض خطر بالاتر نارسایی اندام‌های حیاتی و مرگ هستند و باعث افزایش مصرف منابع بهداشتی می‌شوند.

کد خبر 574191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha