یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷ - ۰۴:۳۹
۰ نفر

ترجمه فرانک عطیف: به تازگی گروهی از پژوهشگران گفته‌اند 637 میلیون کاربر وب با مرورگرهای خارج از رده وبگردی می‌کنند و به همین دلیل بیش از بقیه در معرض خطر حمله‌های «وبی» هستند.

   پژوهشگران برای انجام تحقیق‌شان  اطلاعات جمع‌آوری شده از جست‌وجوهای "گوگل وب" استفاده و مرورگرهای استفاده شده را تحلیل کردند.

   با توجه به این که بسیاری از حمله‌های اخیر سارقان و مزاحمان اینترنتی روی مرورگرها برنامه‌ریزی شده بود، این پژوهشگران تصمیم گرفتند تا دلیل افزایش این حمله‌ها را پیدا کنند.آنها دریافتند در کل 40 درصد کاربران از نسخه‌های ناامن مرورگرهای وب استفاده می‌کنند.

   اطلاعات مربوط به پژوهش در نیمه ماه ژوئن (خرداد- تیر)جمع‌آوری شد. از کاربرانی که اطلاعاتشان مورد بررسی قرار گرفته، 78 درصد از «اینترنت اکسپلورر» internet Explorer  16درصد «فایر فاکس» Firefox ، 3درصد «سفری» (Safari) و 8/0 درصد از «اُپرا» (Opera) استفاده کرده‌اند.

   برای تحلیل و ارائه آمار و نتیجه ،در این پژوهش کار با اینترنت با صنعت تغذیه مقایسه و این سؤال مطرح شده که چرا افراد باید سالم‌ترین غذا را تهیه کنند، اما امن‌ترین مرورگر را نه؟ چرا افراد توجه دارند و می‌دانند که مواد غذایی فاسد می‌شوند، اما حواسشان نیست که مرورگرها هم تاریخ انقضا دارند؟

   البته برخلاف صنعت تغذیه هیچ اجبار قانونی برای ملزم کردن تولید کننده‌های نرم‌افزاردر به روز کردن مرورگرها، وجود ندارد.

کد خبر 57400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز