شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

معاون کل وزیر بهداشت گفت: شب یلدا به مانند بمب است که در صورت عدم رعایت مردم منفجر می‌شود.

ايرج حريرچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  میزان، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت امروز شنبه ۲۹ آذر در هشتاد و نهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا ضمن تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار گفت: پرستاران عزیز توانستند در دوران کرونا لیاقت، توانایی علمی و اوج ایثارشان را نشان دهند.

حریرچی درباره موج سوم بیماری افزود: موارد ابتلا و بستری در آذربایجان غربی در پیک سوم بیماری افزایش یافته بود، اما با تدبیر انجام یافته در استان ابتلا و بستری به طور قابل توجهی کاهش یافته است.
وی درباره وضعیت شکننده بیماری بیان کرد: وضعیت کنونی شکننده است و اگر مردم رعایت نکنند ممکن است پیک چهارم را شاهد باشیم.

 قائم مقام وزیر بهداشت درباره شب یلدا افزود: شب یلدا به مانند بمب است که در صورت عدم رعایت مردم، منفجر می‌شود.

حریرچی بیان کرد: باید در امر مبارزه با کرونا هوشیار باشیم، زیرا با کوچکترین اقدامی ممکن است موارد ابتلای جدید را مشاهده کنیم و دستاورهای قبلی خدشه دار شود.

وی درباره جایگاه شهید سلیمانی افزود: شهید سلیمانی امنیت کشور را کیلومترها آن طرف مرز ایجاد کرده بود. حال امنیت جسمی و روحی کشور با دشمنی از نوع دیگر، جان مردم عزیز را می‌گیرد. موفقیت‌هایی که کسب کردیم بسیار بزرگ است، اما باید اقدامات ادامه پیدا کند.

قائم مقام وزیر بهداشت درباره اقدامات جهادی ابراز کرد: نکته‌ای مهم و کلیدی این است که می‌بایست جهانی فکر کرد و منطقه‌ای عمل کرد. به بیان دیگر در امر مبارزه با کووید ۱۹ خصوصیات قومی منطقه‌ای نسبت به هر منطقه متفاوت است و می‌بایست براساس همین تفاوت‌ها راه حل‌هایی متفاوتی نیز در نظر گرفت و اجرا کرد. به بیان دیگر مشکل این استان را مردم و مسئولین همین استان می‌توانند حل کنند.

حریرچی در ادامه افزود: اکنون که روند ابتلا و بستری نزولی است می‌بایست اقدامات در مقابله با کرونا تشدید شود و همچنین تست گیری و بیماریابی افزایش یابد.

به گفته وی ، در مورد ویروس فقیر و غنی به طور یکسان در معرض ابتلا هستند.

وی درباره خطرناک‌ترین افراد برای انتقال بیماری گفت: خطرناک‌ترین افراد برای انتقال بیماری، کودکان، نوجوانان و جوانان هستند.

حریرچی درباره هدف اصلی طرح محله محور شهید سلیمانی افزود: هدف اصلی این طرح، قطع زنجیره انتقال بیماری به شیوه محله محور است و امیدواریم با اجرای این طرح نیز آذربایجان غربی جزو استان‌های اول کشور باشد که از لحاظ ابتلا به حداقل برسد.

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کد خبر 573932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha