محمدجواد آذری‌جهرمی که نامش از مدت‌ها پیش به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به گوش می‌رسید، حالا با سد قانون انتخابات ریاست‌جمهوری مواجه شده است.

آذری جهرمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، پیش از آنکه برخی بخواهند برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده تصمیمی بگیرند، مجلس برای آنان تعیین تکلیف کرد. محمدجواد آذری‌جهرمی که نامش از مدت‌ها پیش به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به گوش می‌رسید، حالا با سد قانون انتخابات ریاست‌جمهوری مواجه شده است. او شخصا به این قانون -که مدتی است با وجود انتقاد فراوان، در دستور کار مجلس یازدهم قرار گرفته- واکنش نشان داده است.

آذری‌جهرمی در یک مصاحبه ویدیویی در پاسخ پرسشی در مود احتمال کاندیداتوری در انتخابات پیش‌رو گفته: «من که برنامه‌ای برای ریاست‌جمهوری نداشتم ولی مجلس هم حداقل سن کاندیداتوری را ۴۰ سال تعیین کرده و خب من در این صورت شرایطش را نخواهم داشت.» او با کنایه به مصوبات اخیر مجلس، گفته: «دوستان شوخی می‌کردند که چارچوبی که مجلس تصویب کرده، اگر اول اسم فرد (کاندیدا) را هم تصویب کنند که خیلی راحت‌تر می‌شوند.» کنایه او به اقدامات اخیر مجلس با محوریت محمدباقر قالیباف است. آن‌گونه که منابع مختلف اعلام کرده‌اند طرحی که مجلس‌ یازدهمی‌ها با وجود انتقادها و بی‌توجه به لایحه جامع انتخابات، با عجله در دستور کار قرار داده‌اند، به‌نوعی تعیین مختصات رییس‌جمهوری مطلوب مجلس است تا قانون‌گذاری عام برای تمامی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در تمامی دوران.

آذری‌جهرمی اما در این رابطه گفته: «احساس می‌کنم برخی دنبال «جوان دنبال‌رو» هستند، به‌جای «جوان پیشرو»؛ گام دوم انقلاب با تاکید رهبر انقلاب، به‌سمت پیشروی جوانان بود، نه دنبال‌روی جوانان، ولی به‌هرحال من واقعا برنامه‌ای برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نداشتم.»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست‌جمهوری با حذف محدودیت سنی کاندیداهای ریاست‌جمهوری مخالفت کردند و بر این اساس کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید سنی بین ۴۰ تا ۷۰ سال داشته باشند و این درحالی است که آذری‌جهرمی در مقطع نام‌نویسی، چندماهی کمتر از ۴۰ سال خواهد داشت.

کد خبر 573714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha