رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون، ۴۶ نفر از کادر درمان تهران و ۲۰۰ نفر از کادر بهداشتی، درمان و پشتیبانی سایر استان‌ها به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

پرستار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران و پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در آستانه فرا رسیدن ۳۰ آذر؛ روز پرستار با خانواده‌های شهدای مدافع سلامت دیدار کردند. یکی از این دیدارها با خانواده شیرین صفوی پرستار شهید بیمارستان بقیه‌الله الاعظم(عج) انجام شد.

زالی گفت: دیدار نکردن با تنها دختر ۱۲ساله و محرومیت دیدار حضوری با مادر مرحوم که چندی پس از شهادت شیرین صفوی به علت ابتلا به کرونا به دیار باقی شتافت، باعث توقف خدمت‌رسانی این بانوی پرستار نشد. شهید صفوی در خط مقدم ارایه خدمت به بیماران بدحال کرونایی فعالیت داشت.

وی گفت: تهران ۴۶ و در سایر استان ها ۲۰۰ شهید مدافع سلامت از کادر بهداشتی، درمانی و پشتیبانی تقدیم کرده اند، حجم قابل توجهی از همکاران نظام سلامت در ۱۰ ماه گذشته به فرم سخت بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و عوارض طاقت‌فرسایی را تجربه کرده‌اند.

زالی با اشاره به تقاضای خانواده های شهدای مدافع سلامت از مردم خواست بیش از گذشته به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و محدودیت ها برای شکست زنجیره انتقال ویروس توجه کنند. چون همدلی و همگامی مردم در تحقق این هدف کارساز و تاثیرگذار است.

رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران بار دیگر درخواست کرد برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی کادر بهداشت و درمان ضمن رعایت موازین بهداشتی، باعث کاهش بار بیماری و شکستن زنجیره ویروس شوند.

  • ضرورت ثبت رشادت شهدای مدافعان سلامت

پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز در این دیدار گفت: مردم ایران همیشه قدردان فداکاری‌های کادر درمان و ایثارگری مدافعان سلامت هستند.

وی با بیان اینکه شهید صفوی به دلیل خدمت در بخش کرونا ماه ها از دیدار تنها دختر و مادرش اجتناب می کرد، اظهار داشت: این شرایط بسیار سخت را بسیاری از مدافعان سلامت برای حفاظت از خانواده های شان تجربه کردند.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به درمان مجروحان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم در  بیمارستان بقیه الله، خاطرنشان کرد: پرستاران و کادر سلامت در عرصه خدمت رسانی به بیماران کرونایی با جان خود بازی کردند و ایثارگرانه به میدان آمدند.

وی بر لزوم ثبت و ضبط ایثارگری ها و رشادت شهدای مدافعان سلامت به عنوان الگوی خدمت و شهید راه خدمت تاکید کرد.

فتاح با اشاره به اینکه خانواده شهید صفوی چهار عضو خود را به علت کرونا از دست دادند، بر ضرورت کاهش تجمعات، رهاشدگی‌ها و ساده‌انگاری‌ها تاکید و به مردم توصیه کرد کرونا را جدی بگیرند تا شاهد موج چهارم بیماری نباشیم.

کد خبر 573597

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha