وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی در رابطه با موانعی که بر سر راه کاندیدای جوان در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، تصریح کرد: من هم در مورد قانون انتخابات شنیده‌ام اما تصمیمی در مورد حضور در انتخابات نداشته‌ام البته که من هم این تحلیل را شنیدم که گویا برخی از حضور بعضی چهره‌ها در انتخابات احساس خطر کرده‌اند.

آذری جهرمی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از برنا، ‌محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز و در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص فایل پخش شده در فضای مجازی گفت: پنج یا چهار شب پیش دوستی از عرصه خبر این فایل را برای من ارسال کرد و به من اطلاع داد که گویا اتاق فکری برای من طراحی شده که به بنده در راستای فیلتر اینستاگرام حمله شود، این فایل به دست من رسید و  من پاسخ لازم را داده ام، از من خواسته شد در رابطه با فیلترینگ تدبیر کنم که من هم پاسخ دادم. مسئولیت پالایش و فیلترینگ بر عهده مجموعه دیگری است و در آن حوزه خودشان نظر می دهند.

او در رابطه با ویدیوی کودکی که در فضای مجازی انتشار پیدا کرد، عنوان کرد: اما انصافا فیلم تلخ و آزار دهنده بود. به نظر می رسد، نهادهایی که مسئولیت امداد رسانی به کودکان و نوجوانان را در این شرایط دارند، باید وارد عمل شوند و به جای پخش این ویدیو به وضعیت این خانواده رسیدگی شود.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: البته من هم از چند شب پیش در تلاش هستم، آدرسی از این کودک و خانواده پیدا کنم تا در صورت امکان کمکی به آنها صورت بگیرد و این کودک معصوم، نجات پیدا کند. 

او ادامه داد: در واقع اصل مطلب این کودکان هستند و به جای دعوا با یکدیگر باید به آنها بپردازیم، بالاخره اگر نهادهایی که مسئولیت فرهنگ و تربیت را به عهده  دارند، این مسایل را مدنظر قرار هند، این موضوعات پیش نخواهد آمد. توصیه من هم به نهادهایی که این فیلم هارا پخش می کنند این است که به طریقی سیاه نمایی نکنند که ضد انقلاب ها و دشمنان ما فکر کنند،؛ وضعیت کل کودکان و نوجوانان در کشور ما به همین شکل است.

جهرمی خاطرنشان کرد: اگر در کشور ما فردی مشکل دار، وجود دارد آثار آن، مشکلات دیگری است، به نوعی شهید حججی و به نوعی جوانان دین دار سالم و سلامت هم، این مشکلات را دارند. جوری سیاه نمایی نکنید که فکر کنند فقط در کشور ما همین مشکلات وجود دارد.

او در رابطه با مشکلاتی که بر سر راه اینترنت کودکان وجود دارد و مانع از فراگیری آن در کشور شده است گفت: ما به جد این مسئله را از روز اول پیگیری کردیم، پیگیری کنید ببینید چه مانعی وجود دارد.

کد خبر 573282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha