مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

رئیس کمیسیون فرهنگی و هنری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا امسال هیچ‌یک از نمادهای ویژه شب یلدا در سطح شهر نصب نمی‌شود و گذر یلدایی هم مجازی خواهد بود.

مهدیه سادات قافله باشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدیه‌سادات قافله‌باشی افزود: یلدا یکی از سنت‌های آیینی به‌جا مانده از گذشتگان است و مجموعه مدیریت شهری قزوین نیز هرساله برای حفظ سنت‌ها و آیین‌های به جا مانده از پیشینیان و نیز انجام رسالت‌های خود در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنر به برگزاری برنامه های متنوع در این مناسبت اقدام می‌کرد.

وی اظهار کرد: امسال به دلیل محدودیت‌های تعیین شده در ستاد مقابله با کرونا و برای قطع زنجیره انسانی انتقال بیماری کووید ۱۹ یلدایی متفاوت را پشت سر خواهیم گذاشت و قرار نیست شبیه به هیچ‌کدام از یلداها باشد.

قافله باشی با بیان اینکه امسال ضروری است شب یلدای امسال را متفاوت برگزار کنیم، ادامه داد: یکی از تهدیدات پیش رو دورهمی‌های یلدایی است و برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا و قطع زنجیره انتقال باید از حضور در منازل همدیگر خودداری کرده و از طریق فضای مجازی این مناسبت را به همدیگر تبریک بگوییم.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر استفاده از فضای مجازی برای دیدار از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در بلندترین شب سال افزود: در حال حاضر قزوین در وضعیت نارنجی قرار دارد و باید سعی کنیم با پرهیز از برگزاری دورهمی‌ها و میهمانی ها تا سال آینده سفره‌های وسیع‌تر در کنار عزیزانمان داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و هنری شورای شهر قزوین اضافه کرد: امسال برنامه یلدای سلامت را به صورت مشترک توسط سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین، شورا و دانشگاه علوم پزشکی قزوین اجرا خواهیم کرد و در این راستا ۱۰ نفر از پرستاران بیمارستان‌های شهر تجلیل خواهند شد.

وی تصریح کرد: همچنین تجلیل از پرستاران بیمارستان‌های ولایت و بوعلی شهر قزوین به همت تشکل‌های مردمی انجام خواهد شد و بیلبوردهای تقدیر از پرستاران نیز در سطح شهر نصب خواهد شد.

کد خبر 573181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha