یکی از مجموعه‌های آموزش سوارکاری قدیمی در کشور است و به دلیل همجواری با روستای نوروزآباد به همین نام شهرت پیدا کرده است.

16

همشهری محله _ میترا تیموری:  این مجموعه ورزشی و تفریحی در سال ۱۳۵۱ راه‌اندازی شده و ۶۰۰‌مترمربع مساحت دارد که حدود یک سوم آن را فضای سبز و جنگلکاری و ۱۲۰ هزارمترمربع دیگر را زمین‌های کشاورزی تشکیل می‌دهد.   مجموعه سوارکاری نوروزآباد امکانات بسیاری دارد که حتی برخی ساکنان مناطق جنوب شهر از آن بی‌اطلاعند. اینجا دارای ۳ فضای ورزشی غیر از رشته سوارکاری، شامل زمین‌های تنیس، والیبال، بسکتبال، زمین اسکان «کورس»، زمین چوگان، پیست مسابقه و کورس و مانژ مسابقات و تمرین است.

اگر بخواهید به این مجموعه فرهنگی و ورزشی بروید بهترین زمان آخر هفته‌هاست که البته به دلیل محدودیت‌های کرونایی و حفظ فاصله اجتماعی در طول روز تنها تعداد کمی از شهروندان می‌توانند از این مجموعه بازدیدکنند.

این مجموعه ورزشی زیر نظر فدراسیون سوارکاری فعالیت می‌کند و یکی از ویژگی‌های آن اجرای طرح آموزش سوارکاری به کودکان و نوجوانان است. در این برنامه که با حمایت شهرداری و حوزه گردشگری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۸ برگزار می‌شود بچه‌های علاقه‌مند به رشته سوارکاری با استفاده از اسب‌های کوچک (کاسپین) آموزش می‌بینند.  

مجموعه سوارکاری نوروزآباد در جاده قدیم کرج، بلوار خلیج‌فارس جنوبی و در محله نوروزآباد واقع است.

کد خبر 573076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha