هیات سوارکاری شهرستان گنبدکاووس از آغاز رقابت‌های کورس پائیزه این شهرستان استان گلستان از پنجشنبه ۱۵ آبان در ۶ دور مسابقه هزار متری خبر داد.

اسب‌دوانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، سوارکاری یا به زبانی ساده‌تر اسب‌دوانی یکی از رشته‌های ورزشی است که همچون والیبال به عنوان تار و پود زندگانی مردمان دیاز گنبدکاووس تنیده شده و عمدتا ساکنان ترکمن این منطقه به نوعی با اسب‌دوانی و سوارکاری پیوندی ناگسستنی دارند. مسابقات کورس بهاره و پائیزه اسب‌دوانی در گنبدکاووس یکی از معتبرترین و بزرگترین مسابقات این رشته ورزشی در کشور است که همه ساله علاقه‌مندان بسیاری را از سراسر کشور به این شهرستان می‌کشاند تا در یکی از مهیج‌ترین مسابقات ورزشی دنیا شرکت کرده و از جوایز خوب آن نیز بهره‌مند شوند.

اما پس از پایان مسابقات کورس پائیزه در سال گذشته که با حضور پرشور مردم و علاقه‌مندان به رشته سوارکاری در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شد، به ناگاه با بیماری کرونا مواجه شدیم که موجب تعطیلی و لغو تمامی مسابقات ورزشی در استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس شد. از این رو پس از فروکش کردن دو موج بزرگ کرونا در استان گلستان و فرا رسیدن پائیز با اینکه برای برگزاری مسابقات به صورت کشوری، استانی و یا محلی و البته مدیریت منابع مالی آن اختلافاتی میان فدراسیون و مسئولان هیئت سوارکاری در شهرستان گنبدکاووس وجود داشت، نهایتا این مسابقات با مدیریت شهرستانی و نظارت استانی و ملی در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس آغاز خواهد شد.

هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس امروز با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز مسابقات کورس پائیزه ۹۹ از روز پنج‌شنبه ۱۵ آبان ماه خبر داده و ثبت‌نام برای حضور در این مسابقه را از روز شنبه ساعت ۹ صبح تا ۱۴ عصر اعلام کرده است. در این اطلاعیه رقابت اسب‌ها در هفته نخست را در ۶ دور به مسافت یک هزار متر میان اسب‌هایی از نژاد «ترکمن»، «دوخون» و «تروبرد» دانسته و از همه علاقه‌مندان مربیان خواسته شده است برای ثبت‌نام اقدام کنند.

کد خبر 561293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گلستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha