نشست هیات واگذاری شرکت شهروند و موسسه همشهری در محل معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران برگزار شد.

نشست هیات واگذاری شرکت شهروند و موسسه همشهری

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، نشست هیات واگذاری شرکت شهروند و موسسه همشهری با حضور محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران که از سوی شورای اسلامی شهر تهران به عنوان ناظر این شورا در هیات واگذاری شهروند و همشهری معرفی شده است، برگزار شد. عبدالحمید امامی معاون مالی و اقتصاد شهری و حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران، ابوالحسن ریاضی مدیرعامل موسسه همشهری و وحید کریمی مدیرعامل شرکت شهروند در این نشست حضور داشتند.

برنامه عملیاتی اقدامات و زمانبندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت‌های خدماتی کالای شهروند و همشهری در بازار سرمایه در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

دولت بنگاه‌دار خوبی نیست؛ شهروند به دنبال بهره‌وری در سطح ملی باشد

عبداالحمید امامی در نشست هیات واگذاری شرکت شهروند و موسسه همشهری، گفت: در یک برهه زمانی، کشور نیاز به راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشت اما در شرایط کنونی و با توجه به افزایش روزافزون فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور، نیازی نیست که شهرداری فروشگاه‌داری کند.

وی با تاکید بر تغییر روش‌ها، منش و نگاه جاری به شرایط حاکم اقتصادی، تحقق مولفه‌های تغییر و تحول در مدیریت مجموعه‌ای مانند شهروند را در سایه همت و حمایت جمعی مدیران و کارکنان این شرکت عملی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر، دولت بنگاه‌دار خوبی نیست و بهتر است شهروند در این خصوص مستقل عمل کرده و به دنبال بهره‌وری در سطح ملی باشد.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تامین مالی و واگذاری بخشی از مجموعه شهرداری تهران به ویژه نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، اظهار کرد: به نظر می‌رسد بهتر است در این خصوص نیز وزارت صمت ورود پیدا کند و مدیریت شهری از حوزه‌هایی این‌چنینی خارج شده و ضمن تامین منابع مورد نیاز، به عنوان سهامدار ذی‌نفع، تاثیرگذار باشد.

سه راه برای شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری که در جایگاه خود قرار نگرفته‌اند

امامی ادامه داد: همچنین شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به هر نحوی در جایگاه خودشان قرار نگرفته‌اند، ادغام، منحل و یا به همین شکل واگذار و در صورت قابلیت، به بورس وارد شوند.

در این نشست، سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اهمیت ورود شهرداری به بازارهای بورس، گفت: ما معتقدیم شهرداری پایتخت و ساختار آن باید منعطف، چابک، به‌روز و شفاف شده و بتواند قدرت رقابت داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در سه سال اخیر، افزود: در حال حاضر، شعار شهرداری و شورای شهر تهران، رانت‌زدایی و ایجاد رقابت سالم است و در حوزه اقتصادی نیز همین اعتقاد را داریم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شهروند، یک برند است که در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کند. پس بایستی شفاف شده و قدرت رقابت و استاندارد شدن در حوزه مالی را به دست آورد. همچنین روزنامه همشهری به عنوان یک روزنامه سرآمد کشور شناخته می‌شود که می‌بایست در حوزه اقتصادی بتواند خودش را با استانداردهای مالی، جهانی، اقتصادی و شفافیت تطبیق دهد.

میرلوحی افزود: در نظر داریم دو موسسه شهروند و همشهری، توسعه پیدا کرده و موانع توسعه آنها نیز از سد راه برداشته شود.

حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: در حال حاضر، شهرداری بیش از ۲۰ شرکت دارد اما فقط یک شرکت آن وارد بازار بورس شده است. باید اذعان کنیم که شهرداری در این خصوص بی‌تجربه است و شورای شهر تهران ما را به این سمت سوق داد که به درستی به جنبه تامین منابع فکر کنیم.

کد خبر 572933
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha