شرکت زیست‌فناوری آلمانی «کیورواک» جذب نخستین داوطلبان را برای کارآزمایی بالینی مرحله دوم بی/سوم واکسن بالقوه‌اش برای کووید-۱۹ را آغاز کرده است.

curevac

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این کارآزمایی که در انتظار تایید مقامات ناظر است، بی‌خطر بودن و اثربخشی این واکسن را در بزرگسالان ارزیابی خواهد کرد و انتظار می‌رود بیش از ۳۵۰۰۰ شرکت‌کننده در اروپا و آمریکای لاتین را شامل شود.

به گزارش همشهری آنلاین شرکت کیورواک می‌گوید هدف از این بررسی نشان دادن اثربخشی این واکسن بالقوه در پیشگیری از نخستین اپیزودهای موارد ثابت‌شده کووید-۱۹ با هر شدت و نیز پیشگیری از موارد ثابت شده کووید-۱۹ با شدت متوسط تا بالا در افرادی است که هرگز دچار عفونت کروناویروس نشده‌اند.

فرانتس-ورنر هاس، مدیر عامل این شرکت گفت: «داده‌های مربوط به بی‌خطر بودن بالینی و ایمنی‌زایی به دست آمده از این واکسن تا به حال امیدوارکننده به نظر می‌رسد و ما امیدواریم که این کارآزمایی هم اثر فناوری mRNA و واکسن ما را در پیشگیری کووید-۱۹ نشان دهد و به شکست دادن این پاندمی کمک کند.»

واکسن نامزدشده شرکت کیورواک یکی از سه طرح واکسن کرونا در این کشور است که دولت آلمان با حدود ۷۵۰ میلیون یورو در کل از آن حمایت می‌کند. کمیسیون اروپا نیز قبلا ۴۰۵ میلیون دوز از این واکسن را سفارش داده است.

واکسن کیورواک از فناوری mRNA استفاده می‌کند، یعنی همان فناوری که شرکت‌های فایزر/بیونتک و مدرنا برای ساختن واکسن کرونا استفاده کرده‌اند. واکسن فایزر از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز مصرف اضطراری گرفته است و شرکت مدرنا نیز تقاضای مجوز برای مصرف اضطراری واکسنش را تسلیم این سازمان کرده است.

کد خبر 572798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha