یک عضو شورای شهر تهران گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری با اطلاع دولت به صورت محرمانه در حال رفع محدودیت بلندمرتبه‌سازی در منطقه جماران است که این اقدام خلاف قانون است.

حسن خليل آبادي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی درباره منطقه جماران، گفت: موضوع جماران مربوط به ساختمانی بود که شورای شهر تهران پیگیری کرد که اضافه طبقات آن برداشته شود.

او ادامه داد: بعضی‌ها به دنبال آن هستند که محدودیت‌های ارتفاعی که در جماران و اطراف بیت حضرت امام (ره) و آن محله به عنوان یک محله تاریخی و فرهنگی وجود دارد، برداشته شود. در این زمینه گویا با دولت رایزنی شده و شورای عالی معماری و شهرسازی محرمانه در حال برداشتن محدودیت‌های ارتفاعی است. این اقدام خلاف قوانین و مقررات و رعایت حریم مناطق میراثی است.

خلیل‌آبادی گفت: در مناطق دیگر تهران مانند شهرری، مردم به دلیل محدودیت ارتفاع مشکلاتی دارند. اگر قرار است اقدامی شود مابقی مناطق هم باید از این امکان (لغو محدودیت ارتفاعی) برخودار باشند نه اینکه تنها برای یک منطقه خاص این امتیاز در نظر گرفته شود. این یک اقدام غیرقانونی و غیرمنطقی است که تنها در یک منطقه به مردم امتیاز بدهیم و مابقی مناطق به دلیل همان مسئله با مشکل مواجه شوند.

عضو شورای شهر تهران درباره اقداماتی که دولت در قبال شهرداری و شهر تهران انجام می‌دهد، بیان کرد: تهران، پایتخت سیاسی کشور و محل استقرار دولت است. شهرداری تهران خدمات زیادی را به دولت و ارکان سیاسی اجرایی کشور ارائه می‌دهد. پسندیده نیست که شهرداری پایتخت مورد بی‌مهری قرار بگیرد یا دور زده شود. انتظار داریم که دولت در این زمینه تجدیدنظر کند. شهرداری به جلسات هیأت دولت دعوت شود. هم دولت و هم شهرداری در پیشبرد امور پایتخت به یکدیگر نیاز دارند و رابطه یک طرفه و رابطه‌ای که بوی اختلاف بدهد به مصلحت مردم و کشور نیست.

همچنین محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران روز گذشته در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه هم‌اندیشی صبح یکشنبه با حضور شهردار و برخی معاونان او، از مصوبه جدید وزارت راه و شهرسازی در مورد جماران و بررسی این مصوبه به دلیل شبهات موجود خبر داد.

او گفت: قرار شد درباره اینکه شهرداری چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد یا آقای سالاری و یا شهردار تهران صحبت کند. بلندمرتبه‌سازی در این منطقه انجام نمی‌گیرد و با توجه به اینکه مشاور آنها بخش به بخش محدوده را بررسی کرده، موضوع دو الی سه طبقه مطرح است.

هاشمی با بیان اینکه شهرداری با کلیات این مسئله موافق است اما در جزئیات نظراتی دارد، گفت: در مورد نحوه اجرای این مصوبه برخی مسائل گنگ است و ابهاماتی وجود دارد که باید شفاف شود که البته تعداد آن کم است.

از سوی دیگر، محمد سالاری، محمد جواد حق شناس، حسن خلیلی آبادی، حجت نظری و مجید فراهانی، پنج عضو شورای شهر تهران هستند که در تذکری به نهاد ریاست جمهوری خواستار عمل به تعهدات قانونی خود در قبال مدیریت شهری شدند و نسبت به تلاش آن نهاد برای لغو محدودیت ارتفاعی ساخت و ساز در محله جماران انتقاد کردند.

کد خبر 572695
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha