سکونت در کوره‌پزخانه‌های خلازیل، مسائل ضایعات‌فروشان و آتش‌افروزی‌ها در این محدوده تهران و همچنین ماجرای تبدیل ۴۰ هکتار از پارک به انبار تجاری در خلازیل در نشست مشترک معاون شهردار تهران و شهردار منطقه ۱۹ پایتخت بررسی شد.

خلازيل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی یگانه معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست بررسی مسائل و مطالبات محدوده خلازیل تهران که با حضور شهردار منطقه ۱۹ برگزار شد، گفت: محدوده خلازیل یکی از محلات معضل‌دار شهر تهران است که بهبود وضعیت زیستی و اجتماعی آن منوط به برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات مورد نیاز در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی این محدوده و ساماندهی آسیب‌دیدگان آن است.

او با اشاره اینکه سکونت در کوره‌پزخانه‌ها و وجود معتادان و بی‌سرپرستان از جمله معضلات خلازیل بوده است، خاطرنشان کرد: از دیگر مسائل این محدوده وجود ضایعات‌فروشان بوده که برای حل این مسائل نیاز به نگاه فرامنطقه‌ای و ورود سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها است.

به گفته معاون شهردار تهران، کسب رضایت شهروندان و رسیدگی به مطالبات آن‌ها از  اولویت‌های اجرایی در این محدوده محسوب می‌شود که در همین راستا نیاز است ضمن شناسایی و احصاء نیازها و ارائه راه حل‌های پیشنهادی برای رفع آن‌ها، اقدامات مورد نیاز به صورت مشخص و به تفکیک در حوزه وظایف شهرداری منطقه، معاونت‌ها و سایر نهادها تعیین شود.

جوادی یگانه، احداث بیمارستان در این منطقه را از اقدامات مطلوب برای ارائه خدمات درمانی به شهروندان دانست و اعلام کرد: این موضوع پس از تحویل زمین و توافق با دانشگاه علوم پزشکی تهران، برای تأیید به شورای شهر ارائه می‌شود.

علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ تهران نیز در این نشست با اشاره به آسیب‌های اجتماعی خلازیل و پارک ۱۸۰ هکتاری، گفت: تمام تلاش ما بر این بوده تا این بخش از ناحیه ۳ را از حاشیه به متن بیاوریم چراکه برای حل مسائل و تعیین تکلیف این محدوده نیاز به همکاری همه ارگان‌ها است.

به گفته او، تا کنون ۴۰ هکتار از کل محدوده بوستان ۱۸۰ هکتاری تملک شده و بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته، مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این محدوده بوده است.

توکلی با بیان اینکه تعیین تکلیف پارک ۱۸۰ هکتاری باعث حل ریشه‌ای مسئله این محدوده می‌شود، اظهار کرد: ۴۰ هکتار از ۱۴۰ هکتار تملک نشده در محدوده پارک ۱۸۰ هکتاری، از معضلات اصلی محسوب می‌شود چراکه توسط موقوفه به انبار تجاری تبدیل شده و راه حل آن نیز ابطال اجاره‌نامه‌ها و یا تبدیل به اجاره‌نامه‌های زراعی است.

او یکی از اقدامات مؤثر در این محدوده را مقابله با آتش‌افروزی‌ها دانست و گفت: سال گذشته ۴۰ گاراژ متخلف شناسایی و با عوامل این اقدام غیرقانونی برخورد شد و با توجه به نتایج موفق آن، امسال نیز به صورت مستمر دنبال می‌شود.

ارائه خدمات به شهروندان محلات ناحیه سه منطقه ۱۹ تهران در قالب پروژه‌های کوچک مقیاس از دیگر مباحث مطرح شده توسط شهردار منطقه بود که در پاسخ به درخواست شهروندان و شورایاران این محلات و بهسازی محیطی صورت گرفته است.

کد خبر 572685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha