شهردار منطقه ۶ تهران از احداث ۳۰ کیلومتر طول مسیر ویژه دوچرخه تا پایان سال ۹۹ در سطح این منطقه مرکزی پایتخت خبر داد.

تورج فرهادی شهردار منطقه6

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، تورج فرهادی با اعلام این خبر گفت: در چند دوره گذشته مدیریت شهری تهران، تمرکز بر روی سواره‌روها متمرکز بوده و بحث پیاده‌راه‌سازی به آن صورت پیش نرفته است اما نگاه در این دوره مدیریت شهری به سمت انسان‌محور شدن معابر شهری متمرکز شده و در این راستا پیاده‌راه‌سازی و احداث مسیر دوچرخه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر شش هزار مترمربع پیاده‌راه در سطح منطقه ۶ احداث شده است، افزود: برای کاهش هزینه‌ها نیز پیاده‌راه‌سازی بتنی در دستور کار قرار گرفته است.

️فرهادی با تاکید بر مناسب‌سازی پیاده‌راه‌ها برای معلولان، گفت: همه مسیرهای احداث شده برای نابینایان و معلولان مناسب‌سازی شده است و برای این مناسب‌سازی‌های جدید به جای استفاده از کفپوش‌های زرد رنگ، شکل و برجستگی مورد نیاز را در خود بتن درمی‌آورند.

شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه قدمت برخی پیاده‌راه‌های سطح منطقه شش تهران برای ۲۰ سال قبل است، گفت: در حال حاضر در ۸ محور در حال اجرای عملیات پیاده‌راه‌سازی و احداث مسیر دوچرخه هستیم.

وی از دو طرف خیابان قائم مقام فراهانی، جلال آل احمد، کارگر، پورسینا در ضلع شمال دانشگاه تهران حدفاصل ۱۶آذر و قدس، بلوار کشاورز به عنوان برخی محورهایی نام برد که پیاده‌راه‌سازی و احداث مسیر دوچرخه در آنها به پایان رسیده و یا در حال اتمام است.

کد خبر 572500
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha