امین حسین نقشینه گفت: امروز صبح کمینه دمای هوا بجنورد و اردبیل یازده درجه زیر صفر گزارش شده همچنین تا روز سه‌شنبه به سبب پایداری نسبی جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

خلیج فارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، وی افزود: شهرهایی مثل تهران، اصفهان، اراک، کرج و از فردا مشهد مقدس انباشت آلاینده‌ها را خواهند داشت. رشد شاخص کیفیت هوا در حد گروه‌های حساس و در صورت افزایش ترددها در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها خواهد شد. کاهش تردد در سطح شهر و جلوگیری از حضور افراد آسیب‌پذیر به فضای باز شهری به ویژه کودکان، افراد مسن و بیماران قلبی و تنفسی را توصیه می‌کنیم.

این کارشناس ادامه داد: از بعد از ظهر سه‌شنبه سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب به کشورمان نزدیک خواهد شد و در برخی نقاط شمال غرب و غرب سبب بارش باران و برف می‌شود و از روز چهارشنبه هم نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد. نقشینه گفت: پنجشنبه علاوه بر نیمه غربی، غرب خلیج فارس و به صورت پراکنده نقاطی از شمال شرق و شرق و همراه با رعد و برق برای مناطق جنوبی کشورمان این سامانه بارشی فعال خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشورمان رخ خواهد داد. وزش باد نسبتا شدید فردا روی دریای عمان ایجاد تلاطم خواهد کرد. سه‌شنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود. توصیه می‌کنیم در تردد شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت‌های شیلاتی در خلیج فارس و تنگه هرمز و همچنین دریای عمان محدودیت برقرار شود. این تلاطم می‌تواند حتی موجب غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک شود.

وی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت گفت: برای تهران هم پیش‌بینی می‌کنیم طی سه روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود.

وی افزود: بیشینه دمای تهران امروز ۸ فردا و پس فردا ۷ و ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است. چهارشنبه تهران ابری و بارانی خواهد شد. کمینه دمای شمیرانات امروز صبح دو درجه زیر صفر مهرآباد یک، فیروزکوه ۱۲ درجه زیر صفر و آبعلی ۱۱ درجه زیر صفر شد.

کد خبر 572345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha