مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به گزارش سامانه هشدار سازمان مدیریت بحران مبنی بر کاهش دما و یخبندان از شامگاه جمعه تا دوشنبه به کشاورزان هشدار دارد برای جلوگیری از سرمازدگی محصول و تدارک گرمایش مناسب اقدام کنند.

سرمازدگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر مرادی افزود: بر این اساس احتمال سرمازدگی باغ‌ها و درختانی چون مرکبات و نیز خسارت به مرغداری‌ها و دامداری‌ها وجود دارد از این رو اقدامات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی انجام دهند. بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی گیلان آسمان استان برای امروز (جمعه) نیمه‌ابری تا ابری، بعضی ساعات بارندگی و وزش باد به تدریج کاهش ابر و یخبندان در شب خواهد بود.

مقاومت درختان در مقابل سرما بستگی به نوع درخت، مدت سرما، رسی و آبدار بودن خاک، وجود باد، ارتفاع باغ از سطح دریا و بالاخره شادابی و در حال رشد بودن درختان دارد،  به‌طور کلی برگ‌ها در صفر درجه سلسیوس خسارت می‌بینند و با از دست دادن کلروفیل سفید می‌شوند و می‌ریزند. ۳۵ درصد اراضی استان زیر کشت محصولات زراعی و باغی است و بنابر آمارها ۳۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالیت دارند که معادل ۲۸ درصد جمعیت شاغل استان گیلان است.

کد خبر 571845

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha