دبیر اجرایی و تخصصی جشنواره دف‌نوازی و مولودی‌خوانی مهاباد گفت: نخستین دوره جشنواره سراسری «دف‌، نوای وحدت» با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

دف‌نوازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امید ابراهیمان اظهار کرد: این جشنواره در سه بخش تک‌نوازی دف، مولودی‌خوانی (مداحی) و گروه‌نوازی برگزار ‌شد و ۸۷ اثر از هنرمندان ۱۴ استان برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه آن ارسال شده بود.

وی اضافه کرد: این جشنواره در ۳ بخش تک‌نوازی، گروه‌نوازی و مولودی‌خوانی و به صورت مجازی برگزار شد که بخش تک‌نوازی آن هم شامل ۲ بخش الف (۱۳ تا ۱۹ سال) و ب (۱۹ تا ۳۰ سال) بود و هیات داوران جشنواره از بین آثار ارسالی در هر بخش، بهترین‌ها را انتخاب کردند.

دبیر اجرایی و تخصصی جشنواره دف‌نوازی و مولودی‌خوانی مهاباد بیان کرد: هیات داوران جشنواره در بخش تک‌نوازی  و رده سنی الف امیرحسن عاشوری از ساری، نیاز نبی‌زاده از اصفهان و پریا کردستانی از یزد را به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم این بخش معرفی کردند.

وی افزود: در بخش تک‌نوازی رده سنتی ب نیز هیات داوران جشنواره به ترتیب، دنیا رستمی از پاوه، امیرحسین کرامت از کرمان و مصیب میردادی از شیراز را به عنوان نفرات برتر این بخش انتخاب کردند.

ابراهیمان گفت: در بخش گروه‌نوازی (کوبه‌ای)، گروه همنوازان سنندج به سرپرستی ریبوار نگهدار و گروه آفرینش کرمان به سرپرستی محمدصالح شیخ‌بهایی به طور مشترک جایگاه نخست را به دست آوردند و گروه آیریا اصفهان به سرپرستی لیلی شیرازی و گروه نجما استان مازندران به سرپرستی رضا دزائی‌پور به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

وی اظهار کرد: در بخش مولودی‌خوانی نیز هیات داوران، هیچ کدام از آثار ارسالی را حائز مقام‌های اول و دوم ندانست و در بین آثار ارسالی در این بخش اثر علی پورعطایی از تربت‌جام را شایسته مقام سوم معرفی کرد.

هیات داوران این جشنواره را فرزاد عندلیبی، شهباز شاهین‌پور و امید ابراهیمان تشکیل می‌دادند که همگی از اساتید برجسته و صاحب‌نظر این رشته در سطح کشور هستند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌ غربی واقع شده است.

کد خبر 572137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha