دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله درخصوص پراکندگی شهرهای با وضعیت قرمز کرونا و نیز سفرهای ضروری خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی توضیح داد.

محدوديت تردد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وضعیت شهرها از لحاظ بیماری متغیر است و تعداد شهرهایی که در وضعیت زرد، نارنجی و قرمز هستند، تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: در شروع طرح جامع مدیریت هوشمند ۱۶۰ شهر قرمز داشتیم که در ۲۲ آذرماه تعداد این شهرهای قرمز به ۳۴ مورد کاهش پیدا کرده است. البته چند شهر نیز در شرایط نارنجی بودند که به دلیل افزایش بیماری وضعیت‌شان قرمز شده است و تعدادی از شهرها نیز همچنان در وضعیت قرمز باقی مانده‌اند. ما امیدواریم که با رعایت پروتکل ها شهرها از وضعیت قرمز، نارنجی و زرد خارج شوند.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله درباره قرمز بودن وضعیت شهرهای شمالی کشور تصریح کرد: پراکندگی شهرهای قرمز در حاشیه شمالی یعنی استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و همچنین استان‌های اردبیل و فارس است و این استان‌ها دارای بیشترین شهرهای قرمز هستند.

قاسمی خاطرنشان کرد: براساس گزارش وزارت بهداشت به دلیل سفرهایی که طی چند هفته گذشته به شهرهای شمالی انجام شده بود به همین دلیل وضعیت شهرهای شمالی قرمز است و آثار آن سفرها امروز دیده می‌شود و بیشترین شهرهای قرمز در استان‌های شمالی گزارش شده است.

وی همچنین با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا گفت: در حال حاضر منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در شهرهای نارنجی و قرمز اجرا می‌شود. همچنین ورود به شهرهایی که در وضعیت قرمز و نارنجی هستند، ممنوع است. مهمترین موضوع این است که مردم در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند و از شب یلدای امسال بگذرند و سال آینده ان‌شاءالله در وضعیت بهتری مراسم شب یلدا را برگزار کنند.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله در پاسخ به این سوال که اگر کسی بخواهد با خودروی شخصی به شهر قرمز یا نارنجی وارد شود آیا می‌تواند مجوز بگیرد یا خیر، گفت: یکی از موارد طرح جامع مدیریت هوشمند ممنوعیت ورود خودروهای پلاک شخصی غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی است. براساس هماهنگی که با فرمانداری‌ها انجام شده است، افراد می‌توانند با ارائه مستندات لازم به فرمانداری‌ها مجوز ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را در صورت سفرهای ضروری دریافت کنند.

قاسمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اضافه شدن اتوبوس‌های بین شهری به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران ادامه داد: شهرداری در حال انجام هماهنگی‌هایی لازم را برای افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی است تا بحث فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در این ناوگان رعایت شود.

وی ادامه داد: قرار بود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران داده شود و همچنین ۱۰۰ دستگاه در یک بازه زمانی ۲ ماهه دوباره در اختیار شهرداری قرار گیرد. البته از آخرین وضعیت آن خبر ندارم، اما این موضوع در برنامه‌ها بوده است. همچنین هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است تا بخشی از اتوبوس‌های بین جاده‌ای را در برخی از مسیرهای خاص که شهرداری تهران تعیین می‌کند استفاده کرده و به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کنند.

کد خبر 572048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha