یک زن ۹۰ ساله در آغاز بزرگترین کارزار واکسیناسیون تاریخ انگلیس نخستین بیماری شد که واکسن کرونا را دریافت کرده است.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین مارگرت کینان در ساعت ۶:۴۵ صبح در شهر کاونتری واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر را دریافت  کرد.

واکسن کرونای فایزر/بیونتک که انگلیس نخستین کشوری است که آن را تایید کرده است، در ۵۰ مرکز بیمارستانی در سراسر این کشور به افراد ۸۰ ساله و بالاتر که قبلا به عنوان بیمار سرپایی به بیمارستان رفته‌اند یا پس از مدتی بستری در بیمارستان در حال مرخص شدن هستند، تزریق می‌شود.

کینان که همه به او مگی می‌گویند، واکسن را از پرستار می پارسونز در یک بیمارستان دانشگاهی دریافت کرد و گفت دریافت واکسن «باعث افتخارش است.»

کینان که قبلا دستیار جواهرفروشی بود و چهار سال پیش بازنشست شد، هفته آینده ۹۱ ساله می‌شود.

او که یک دختر، یک پسر و چهار نوه دارد، گفت: «احساس سرفرازی بسیار می‌کنم که نخستین شخصی هستیم که بر ضد کووید-۱۹ واکسینه می‌شوم. این بهترین هدیه تولدای است که آرزویش را داشتم، چرا که باعث می‌شود بتوانم در سال جدید با دوستان و خانواده‌ام دیدار کنم، در حالیکه اغلب امسال را در تنهایی گذراندم.»

کینان که بیش از ۶۰ سال است ساکن شهر کاونتری است، گفت: «توان تشکر از می و سایر کنان سرویس ملی بهداشت را که به شکلی عالی از من مراقبت کردند، ندارم و توصیه من به همه افراد این است که این واکسن را دریافت کنند- وقتی من در ۹۰ سالگی بتوانم این واکسن را بزنیم، شما هم می‌توانید این کار را بکنید.»

مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس گفت چندین میلیون دوز بیشتر واکسن کرونا در این ماه به انگلیس وارد خواهد شد، اما شمار دقیق واکسن‌ها را اعلام نکرد. او گفت شمار واکسن‌ها به فرآیند تولید و انتقال بستگی دارد.

کد خبر 571246

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha