رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری از موج جدید شیوع کرونا طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: با قرمزشدن استان‌های شمالی کشور، تهران از این موج بی‌نصیب نخواهد ماند و افزایش بیماری را در تهران شاهد خواهیم بود.

طبرسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، دکتر پیام طبرسی در گفتگو با برنامه تهران کلینیک رادیو درباره وضعیت شیوع کرونا در ایران گفت: متاسفانه این مشکل همیشگی ما طی این مدت است؛ با خبرهای بد می گویند نا امیدی در جامعه ایجاد می‌کنید و با خبرهای خوب متاسفانه سطح مراقبت مردمی کاهش می‌یابد. اما خوشبختانه در تهران، ورودی بیماران و بستری در بیمارستان ها کمتر شده ولی کماکان بیماری در چرخش است.

او گفت: متاسفانه در هر شبانه روز بیشتر از ۳۰۰ نفر را از دست می دهیم . حدود ۵ هزار و هشتصد نفر در آی سی یوها بستری و تعداد زیادی در بخش ها بستری هستند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر قرمز شدن استان های شمالی در شیوع کرونا گفت: استان های گیلان، مازندران و گلستان قرمز شده اند و طبیعی است که تهران از این موج بی نصیب نخواهد ماند. اگر رعایت نکنیم تهران وارد موج جدید می شود که موج جدید به مراتب بدتر از شیوع در مهر و آبان خواهد بود.

جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

وی با اظهار تاسف از تراکم جمعیتی در متروها و خیابان ها در دو-سه روز گذشته گفت: مدارس و دانشگاه ها بسته هستند و مشخص نیست مردم برای چه کار ضروری انقدر در بیرون از منزل تردد می کنند. در شرایط عادی انقدر متروها شلوغ نیست که طی روزهای اخیر شاهد آن هستیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا با اشاره به عدم رعایت فاصله های فیزیکی گفت: زنگ خطر به صدا درآمده و اعضای ستاد ملی کرونا دوباره باید محدودیت ها را اعمال کنند. با قرمز شدن استان های شمالی حتما افزایش شیوع را در هفته های آینده در تهران شاهد خواهیم بود. برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیشتر، باید محدودیت ها دوباره اعمال شوند. طی دو روز گذشته که بیشتر محدودیت ها برداشته شده مردم نشان دادند این روند قابل کنترل نیست و بسیاری از مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

طبرسی درباره واکسن ایرانی کرونا هم گفت: این واکسن باید مراحل آزمایشی را طی چهار تا پنج ماه آینده طی کند و پس از استخراج نتایج درباره آن باید اظهار نظر کرد.

کد خبر 571210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha