۱۴۰ میلیون یورو اعتبار نیمی از نیاز مالی فاضلاب اهواز را تامین می‌کند و رفع کامل مشکل نیازمند ۴ هزار میلیارد تومان است.

آبگرفتگی خوزستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استاندار خوزستان گفت: مشکل فاضلاب و شبکه دفع آب‌های سطحی اهواز جدی است و در صورتی که ۱۴۰ میلیون یورو تامین شود، تنها ۵۰ درصد نیاز مالی فاضلاب این کلانشهر رفع خواهد شد. با اقناع‌سازی مقام معظم رهبری، مسئولان کشوری، هیات دولت و مجلس شورای اسلامی توانستیم بودجه‌ای برای رفع مشکلات مربوط به سیستم شبکه فاضلاب مصوب و دریافت کنیم. رفع مشکلات آبگرفتگی و دفع آب‌های سطحی نیز به اعتبارات مطلوبی نیاز دارد، البته حتی اگر این هزینه‌ها برای فاضلاب صرف شود، به دلیل نصب کلکتورها و سرعت بخشی به خروجی آبها، تغییرات چشمگیری در دفع آب‌های سطحی ایجاد می‌شود و معضلات کنونی تا حدودی رفع می‌شوند.

غلامرضا شریعتی با تاکید بر ایجاد شبکه دفع آب‌های سطحی به صورت مجزا تصریح کرد: دولت باید نگاه ویژه‌ای در زمینه تامین اعتبارات برای رفع مشکلات به منظور جلوگیری از وقوع اتفاقات و خسارت‌های ناشی از آبگرفتگی منازل و معابر داشته باشد و تا به سرعت نسبت به احداث شبکه فاضلاب اقدام شود.

شریعتی افزود: البته جمع‌آوری آب‌های سطحی وظیفه شهرداری است و دولت تعهدی برای کمک به شهرداری کلانشهرها ندارد، ضمن اینکه صحبت‌های شهردار اهواز مبنی بر اختصاص ندادن اعتبار برای رفع این مشکل صحیح است، اما معضل جدی بوده و باید همه باهم برای حل آن همکاری کنیم. هم‌اکنون در بسیاری از مناطق اهواز آب‌های سطحی از طریق فاضلاب دفع می‌شوند و همین امر سبب بروز مشکلات متعددی شده است.

کد خبر 571152
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha