یک «تکسنگ» به صورت یک ستون فلزی براق با صورت یک منشور مثلثی، مشابه تکسنگ‌های پیدا شده آمریکا و رومانی در روزهای اخیر به طور اسرارآمیزی در ساحل جزیره‌ای در بریتانیا پدیدار شده است.

monolith

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی این ساختار آینه‌ای غیرعادی در جزیره رایت، جزیره‌ای در ساحل جنوبی انگستان یافت شده است.

آلکسیا فیشویک، یکی از ساکنان جزیره گفت هنگامی که در حین دویدن در روز یکشنبه در کنار ساحل این ستون را دید، «بهت‌زده شد» و آن را چیزی «واقعا جادویی» توصیف کرد.

ستون یا به اصطلاح «تکسنگ» مشابه که ماه قبل در ایالت یوتای آمریکا یافت شد، باعث نظریه‌پردازی‌های عجیب‌وغریب در رسانه‌های اجتماعی  و ظاهرا تقلید کردن از آن در جاهای دیگر جهان شد.

بسیاری از ناظران حدس زده‌اند که این ستون‌ها چیدمان‌های هنری رهاشده بوسیله مجسمه‌سازان هستند.

ساختار فلزی که در یوتا یافت شد درون بستر سنگی فرو برده شده بود و خلبانان بالگرد اداره حیات وحش آن را در جای دورافتاده‌ای در این ایالت یافتند. اما چند روز بعد این ستون ناپدید شد.

تصاویر کشف ستون اسرارآمیز در منطقه‌ای دورافتاده در ایالت یوتای آمریکا

دو ستون فلزی درخشان دیگر مشابه نیز بعدها در رومانی و کالیفرنیای جنوبی ظاهر شدند.

خانم فیشویک گفت هنگامی تصویرهای تکسنگ را روی اینترنت به اشتراک گذاشت، مردم در ابتدا فکر می‌کردند او این تصویرها را فتوشاپ کرده است.

این آخرین ستون در ساحل کامپتون در غرب جزیره رایت ۲.۲ متر ارتفاع و ۰.۶ متر پهنا دارد.

یک گروه هنری با نام «مشهورترین هنرمند» در آمریکا در اینستاگرام مسئولیت ساخت تکسنگ‌ها در یوتا و کالیفرنیا را پذیرفته است.

این گروه هنری تصویری از تکسنگ یوتا را با برچسب قیمت ۴۵۰۰۰ دلاری در اینستاگرام منتشر کرده است.

اما هنگامی که از این گروه هنری درباره ستون یافت‌شده در جزیره رایت پرسش شد، پاسخ گروه این بود: «تکسنگ در این نقطه از کنترل من خارج شده است. خدا حفظ کند همه بیگانگان فضایی را که در سراسر جهان به شدت تلاش می‌کنند تا این افسانه انتشار یابد.»

اخبار یافت شدن تکسنگ جدید در این جزیره باعث بحث‌های داغی در رسانه‌های اجتماعی شده است و برخی به شوخی نوشته‌اند- این تکسنگ که اکنون صفحه اینستاگرامی خاص خودش را پیدا کرده است- ممکن است یک ورودی به بعد دیگری از فضا باشد.

در فیلم «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی» به کارگردانی استانلی کوبریک در سال ۱۹۶۸ بر اساس نوشته‌های آرتور سی کلارک، علمی‌تخیلی نویس انگلیسی، تکسنگ‌های سیاهی نمایش داده می‌شوند که بوسیله یک گونه بیگانه فضایی که در فیلم نشان داده نمی‌شود، ساخته شده‌اند.

کد خبر 570978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha