خبر پیدا شدن جسمی فلزی و اسرارآمیز در میان صحرای یوتا در آمریکا بیش از هر چیز شبیه داستان‌های فضایی بود اما به لطف اینترنت این معما حل شد.

ستون اسرار آمیز

به گزارش همشهری آنلاین، کمتر از یک هفته از پیدا شدن قطعه‌ای فلزی در یک صحرای دورافتاده آمریکا می‌گذرد که این راز به کمک اینترنت آشکار شد.

به گزارش سرویس تکنولوژی سی‌نت، خبر این اکتشاف به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و گمانه‌زنی‌ها درباره بیگانگان و موجودات فضایی قوت گرفت تا آنجا که احتمال بازگشت ادیسه فضایی نیز مطرح شد.

استقبال مردم از این اتفاق آنقدر زیاد بود که با وجود اعلام نشدن مکان این جسم در صحرا، پلیس اخطار ورود مردم به این منطقه را صادر کرد زیرا به طور حتم گم می‌شدند.

اما ورود کارشناسان به این ماجرا، معما را حل کرد؛ البته اگر ردپایی از موجودات فضایی در این اتفاق پیدا می‌شد هم عجیب نبود! سال ۲۰۲۰ پیش از این هم ما را بسیار شگفت‌زده کرده است.

برای بررسی چگونگی ورود این شی به صحرا، محدوده‌ای تقریبی در کنیون‌لند تا رودخانه کلورادو بسته شد و به صورت یک مثلث محصور شده در آمد تا اطلاعات تمام پروازها، رفت‌وآمدها و حتی پروازهای هلکوپترهای امنیتی در منطقه رصد شود.

گوگل ارث به کمک آمد و مختصات منطقه را دریافت کرد تا تمام تحرکات قبلی را مشخص کند. این بررسی نشان داد، این جسم بین ماه‌های اوت ۲۰۱۵ تا اکتبر ۲۰۱۶ به این صحرا وارد شده و شکافی بزرگ ایجاد کرده است.

در همان زمان، درام علمی-تخیلی دنیای غرب (Westworld) در نزدیکی این مکان فیلمبرداری می‌شده و یکی از احتمال‌های مطرح شده این است که اعضای گروه وسایل را به درستی جمع نکرده‌اند.

‌این مکان در فیلم‌های دیگری نیز مورد استفاده قرار گرفته است مانند ۱۲۷ ساعت و ماموریت غیرممکن۲؛ البته تاریخ فیلم‌برداری‌های صحرای یوتا به وسترن‌های کلاسیک در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۶۰ نیز می‌رسد ولی اینکه این وسترن‌ها یک ساختار یکپارچه فلزی ۱۰ تا ۱۲ فوتی را در آن زمان جا گذاشته باشند تقریباً به اندازه سناریوی بیگانگان فضایی بعید است.

نباید فراموش کرد که ورود هر جسم فضایی به جو زمین از دید رادارهای موجود پنهان نخواهد ماند و تکنولوژی‌های رصد و پیگیری آنقدر کارآمد و پیشرفته هستند که معماهایی از این قبیل را به سادگی حل کنند.

کد خبر 568378
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha