معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: با ادامه روندی که اکنون داریم، اواخر این ماه و اوائل زمستان، اگر کنترل و رعایت لازم صورت نگیرد، مجدداً وارد پیک زمستانی کرونا خواهیم شد.

كرونا در ايران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا به نظر شما لغو طرح دو هفته تعطیلی و اعلام وضعیت نارنجی در استان تهران باعث بی تفاوتی مردم نمی‌شود»، اظهار داشت: به نظر می رسد اگر دو هفته تعطیلی که داشتیم به مدت دو هفته دیگر نیز تمدید می‌شد، مطلوب بود و سیر آرام تری از بیماری کرونا را شاهد بودیم؛ البته خوشبختانه در حال حاضر وضعیت بهتر است.

وی اضافه کرد:‌ ستاد ملی مقابله با کرونا شاخص را بر اساس تعداد بستری بیماران مبتلا به کرونا گذاشته است و بر اساس تعداد بستری‌ها، اعلام وضعیت قرمز، نارنجی و زرد می‌کند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران افزود: در هر صورت شاخص بستری مقیاسی است که مورد نظر قرار می‌گیرد؛ این تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست و براساس آن شهرها را دسته بندی می‌کنند؛ البته این نکته‌ای است که قابل تامل است.

توکلی در پاسخ به این پرسش که «آیا احتمال نمی‌دهید با توجه به عادی شدن روند فعالیت‌ها و ساده انگاری برخی از مردم، شاهد شوک مجدد کرونا در استان تهران باشیم»، گفت: نمی‌توانیم پیش بینی کنیم، اما آن چیزی که همین چند روزه شاهد هستیم این است که حجم ترافیک درون شهری نسبت به هفته پیش به شدت افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

وی در پاسخ به این پرسش که «با توجه به شروع جدی سرمای هوا و ماندن افراد در محیط بسته درباره روند شیوع کرونا چه پیش بینی دارید»، بیان داشت: فکر می‌کنم با توجه به ادامه روندی که اکنون داریم، اگر مردم در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همراهی نکنند؛ یعنی حتی در اواخر این ماه و در اوائل زمستان اگر کنترل و رعایت لازم نشود، مجدداً وارد پیک زمستانی کرونا خواهیم شد.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران تأکید کرد: نکته‌ای که خیلی با اهمیت است، این است که به نظر بنده دو هفته تعطیلی که گذشت و ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح داشتیم، باید به نوعی فرهنگ سازی شود؛ البته نه به عنوان اینکه ما حتما جریمه کنیم، بلکه باید به صورت یک فرهنگ در نظر گرفته شده و این موضوع رعایت شود.

کد خبر 570897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha