مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

رئیس سازمان چای از پرداخت ۹۵ درصدی مطالبات چایکاران شمال در سال جاری خبر داد و گفت: سهم دولت از این میزان به طور کامل با چایکاران تسویه شده است.

چای شمال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حبیب جهانساز با بیان اینکه امسال ۵۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برگ سبز از چایکاران خریداری شده افزود: تاکنون از مجموع سهم دولت و کارخانه‌های چایسازی ۴۸۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طریق سازمان چای به حساب چایکاران واریز شده است. دولت تمام قدرالسهم ۲۵ درصدی خود را به چایکاران پرداخت کرده و باقیمانده مطالبات چایکاران از قدرالسهم کارخانه‌ها هم به زودی تسویه می‌شود.

رئیس سازمان چای با اعلام اینکه امسال حدود ۱۳۳ هزار تن برگ سبز چای درجه یک و ۲ از کشاورزان چایکار استان‌های گیلان و مازندران تضمینی خریداری شد، اظهار کرد: از این میزان ۶۱ هزار و ۱۸۰ تن درجه یک (۴۶ درصد) و ۷۱ هزار و ۸۲۰ تن درجه دو (۵۴ درصد) بوده است.

جهانساز به استحصال ۲۹ هزار و ۸۸۰ تن چای خشک در سال جاری اشاره کرد و گفت: میزان تولید چای خشک در مقایسه با سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است. خرید تضمینی هر کیلو برگ سبز چای درجه یک ۴۶۰۰ تومان و هر کیلو برگ سبز چای درجه دو ۳۳۰۰ تومان تعیین شده بود.

کد خبر 570758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha