وزیر آموزش و پرورش گفت: همواره به ستاد کرونا گفته‌ایم خواستار آموزش‌ حضوری هستیم، برای اول دبستان و واحدهای عملی هنرستان‌ها، آموزش مجازی مشکل است.

مدرسه عشايري

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از تسنیم، محسن حاجی میرزایی در سیزدهمین نشست از سلسله برنامه‌های گفتگو با محور تحول گفت: باوجود کرونا، همه مسیر صدساله‌ای که طی شده بود  را باید تغییر می‌دادیم، بنابراین از اسفند گذشته بخش عظیمی از همکاران ما به مرخصی نرفتند و شبانه‌روز کارکردند تا به جامعه‌ این اعتماد را بدهند که فرزندانشان بدون آموزش نخواهند ماند.

وی با اشاره به بهره‌مندی بیش از ۷۰ درصدی دانش آموزان از آموزش‌های شبکه شاد، گفت: در میان اپلیکشن های فضای مجازی، هیچ ابزاری به‌اندازه شاد گسترده و کاربردی‌تر نیست به‌طوری‌که شاد بزرگ‌ترین شبکه اینترنتی داخل کشور است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تمجید رهبر معظم انقلاب از عملکرد آموزش‌وپرورش در مواجه با کرونا و راه‌اندازی شبکه شاد، گفت: البته شرایط به‌گونه‌ای نیست که همه دانش آموزان از شاد استفاده کنند بنابراین مدرسه تلویزیونی را با همکاری صداوسیما راه‌اندازی کردیم. خوشبختانه دسترسی به تلویزیون گسترده است و پوشش شبکه‌ای تلویزیون بالای ۹۷ درصد است. علاوه بر آموزش‌های شاد و مدرسه تلویزیونی برای آن دسته دانش‌آموزانی که به هیچ‌یک از آموزش‌های مجازی دسترسی ندارند، توسط راهبران آموزشی، بسته‌های آموزشی ارائه می‌شود و حتی در برخی روستاهای کم‌جمعیت آموزش‌ها به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

خواستار آموزش‌های حضوری هستیم

وی گفت: همواره به ستاد کرونا گفته‌ایم خواستار آموزش‌های حضوری هستیم چراکه برای برخی پایه‌ها مانند پایه اول دبستان و یا واحدهای عملی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، آموزش مجازی مشکل است. از طرفی هیچ‌ نوع آموزشی جایگزین آموزش‌های حضوری و مدرسه نیست زیرا دانش‌آموز در محیط مدرسه تنها آموزش نمی‌بیند بلکه فرایند تربیت او در مدرسه محقق می‌شود.

حاجی میرزایی گفت: همراهی و همکاری صددرصدی با سازمان بازرسی را شرط تحقق مأموریت‌های خود می‌دانیم بنابراین ما در برابر قانون خاضع هستیم. به دنبال آن هستیم تا از اعتماد جامعه به‌نظام مراقبت کنیم و امیدوارم این نشست مشترک به بهتر شدن همکاری بین دو دستگاه بینجامد.

کد خبر 570656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha