سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

گروه شهری: در جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران، بخش‌های دیگری از لایحه بهینه‌سازی مصرف سوخت و استفاده از مصالح مناسب در نماهای ساختمان و سطوح شیشه‌ای به تصویب رسید.

براساس ماده هفت این لایحه، ساختمان‌هایی که دارای سطوح شیشه‌ای حداکثر تا 40 درصد هستند وطبق مقررات ملی ساختمان شیشه خود را مطابق استانداردهای ایمنی و اجرای ضوابط مبحث 19 مقررات ملی ساختمان اجرا کنند پس از تایید مهندس ناظر و واحد کنترل فنی منطقه مربوط 95درصد عوارض ساختمانی را هنگام پایان کار و تایید نهایی می‌پردازند.
در بخش دیگری از مصوبه شورای شهر در این باره آمده است که: در بناهایی که پنجره‌های مجاز آن براساس ضوابط و مقررات جاری طراحی و تعبیه‌شده و از طریق حیاط خلوت یا نورگیرهای مشرف به حیاط منزل همسایگان باشند، استفاده از پنجره بازشو تا ارتفاع 170 سانتی‌متر مجاز نبوده و مالکین ملزم به استفاده از شیشه‌های مشجر تا ارتفاع 170 سانتی‌متر هستند.
در جلسه دیروز شورای شهر طرح 2فوریتی اصلاح و تکمیل تبصره 25 مصوبه بودجه سال 85 شهرداری تهران درباره التزام انعقاد قراردادهای مربوط به توسعه نظام‌های اطلاعاتی رایانه‌ای و آماری و تصویب هزینه اعتبارات مربوطه توسط شورای عالی انفورماتیک مطرح و پس از سخنان موافق و مخالف یک فوریت آن به تصویب رسید و برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع شد.
در این جلسه برخی اعضای شورای شهر به فعالیت شورای عالی انفورماتیک شهرداری انتقاد کردند.
نسرین سلطانخواه عضو هیات رئیسه شورای شهر گفت:‌ انعقاد هر قرارداد در امور رایانه‌ای و اطلاعات، منوط به تصویب در شورای عالی انفورماتیک است.
به گفته وی این شورا هفت ماه است که تشکیل نشده است.
حسن بیادی نایب‌رئیس شورای شهر نیز گفت: این شورا شورای سیاست‌گذاری است و شورای سیاست‌گذاری هیچ‌وقت بی‌خاصیت نیست. از این‌رو اگر اعتراضی به شهرداری است باید در صحن علنی شورا یا جلسات روز یکشنبه بیان شود.
حبیب کاشانی دیگر عضو شورا نیز گفت: اصل تشکیل شورای سیاست‌گذاری بسیار مهم است ولی باید نوع نگاه شهرداری به این شورا تغییر یابد و نگاه به این موضوع نگاه تخصصی باشد تا کارها پیش برود.
از سوی دیگر، کلخورانی رئیس شورای عالی انفورماتیک گفت: سیاست‌گذاری شورای عالی انفورماتیک داخل خود شهرداری است و به این ترتیب این شورا با 7 نفر که 5 نفر آن اعضای خود شهرداری هستند تشکیل شده است.
وی افزود: براساس تبصره 25، 2 کارشناس از افراد واجدصلاحیت به پیشنهاد کمیته فناوری و اطلاعات و معرفی شورای اسلامی شهر تهران باید عضو این کمیته شوند که تاکنون این 2 نفر معرفی نشده‌اند.
کلخورانی با اشاره به اینکه تاکنون 7 یا 8 جلسه این شورا تشکیل شده گفت: کار سیاست‌گذاری در این حوزه به‌طور کامل انجام شده است.

ورود 600 دستگاه اتوبوس جدید
از سوی دیگر رئیس شورای شهر تهران گفت: ترافیک روان اول مهرماه به علت ورود بیش از 600 دستگاه اتوبوس جدید و بازگشت 400 دستگاه اتوبوس تعمیری به ناوگان اتوبوسرانی بوده است.
مهدی چمران افزود: با اضافه‌شدن این تعداد اتوبوس، تعداد اتوبوس‌ها در اول مهرماه به 5 هزار و 779 دستگاه رسید که باعث شد ترافیک روز اول مهر تا حدی روان شود.
وی گفت: البته برای دریافت این تعداد اتوبوس ازجمله در رابطه با خودروسازان به دلیل بحث‌های مالی با مشکلات فراوانی روبه‌رو بودیم که بالاخره با کمک هیأت دولت و معاون اول رئیس‌جمهوری این امر میسر شد.
از سوی دیگر امیررضا واعظی آشتیانی عضو هیات‌رئیسه و خزانه‌دار شورای شهر گفت: اعضای شورا براساس رسالتی که دارند از حقوق مردم دفاع می‌کنند.وی افزود: مدتهاست از بنده به عنوان نماینده شورا در تخصیص وام ازدواج دعوتی به‌عمل نیامده است.وی در تذکر دیگری به شهرداری گفت: قرار بوده کمیته خاصی در راستای جذب سرمایه برای پروژه پارکینگ‌سازی تشکیل شود ولی علی‌رغم مکاتبات فراوان این کمیته هنوز تشکیل نشده است.
از سوی دیگر مسعود زریبافان نیز گفت: سال گذشته عوارض شهرداری را با یک قیام و قعود تصویب کردیم و افزایشی که در این عوارض اعمال شد گرانی مسکن را درپی داشت.وی افزود: کسانی که از سال‌ها قبل حتی از سال 77 پروانه گرفته‌اند، برای گرفتن پایان کار از آنان عوارض سال 85 دریافت می شود.
از سوی دیگر رسول خادم نیز با اشاره به گزارش رئیس‌جمهوری درباره کارنامه یکساله دولت گفت: از آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری تشکر می‌کنیم که اشتباه وزارت مسکن را در تبلیغ وام‌های اجاره مسکن اعلام کردند و این باعث می‌شود تا نقدهای داخلی در دولت فضایی را برای اصلاح امور فراهم سازد.

پارکی به نام شهدای خبرنگار
در جلسه دیروز شورا نامگذاری برخی معابر شهری انجام و پارکی در منطقه 21 شهرداری تهران به نام شهدای خبرنگار حادثه سقوط هواپیمای سی یکصد و سی نامگذاری شد.

کد خبر 5704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز