مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

انتشار فراخوان بیست و دومین جشنواره موسیقی استان همدان بار دیگر ساز و آواز را در پهنه این دیار کوک کرد تا هنرمندان بهترین آثار موسیقایی خود را برای شرکت در این رویداد هنری عرضه کنند.

موسیقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان شنبه ۱۵ آذر با اعلام این مطلب گفت: شناسایی، پرورش و تقویت استعدادهای خلاق موسیقی استان و همچنین پاسداشت موسیقی ناب ایرانی از مهم ترین اهداف برگزاری این رویداد موسیقایی است.

احمدرضا احسانی اظهار کرد: جشنواره موسیقی استان همدان در ۲ بخش تک‌نوازی و گروه‌نوازی برگزار می‌شود، هنرمندان در بخش تک‌نوازی، می‌توانند در ۲ گروه سنی زیر بیست و بالای بیست سال و در بخش‌ نواختن سازهای سنتور، تنبور، دف، تنبک، ویولن، تار، سه‌تار، کمانچه، نی، عود و همچنین آواز شرکت کنند. مدت زمان اجرای آثار بخش گروه‌نوازی باید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه باشند و اولویت آثار ساخته شده توسط هنرمندان بومی با رویکردهای ملی و آزاد نیز استفاده از اشعار مناسب، سازبندی رایج موسیقی ایرانی و مقامی است.

به گفته وی، داوری آثار برای انتخاب برترین ها ۱۰ بهمن ماه انجام می‌شود و آیین اختتامیه جشنواره نیز در مجتمع سیدجمال‌الدین اسدآبادی شهرستان اسدآباد برگزار خواهد شد.

احسانی تصریح کرد: نفرات اول تمامی بخش‌های تک‌نوازی دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی دریافت می کنند، نفرات دوم و سوم این بخش، لوح سپاس و جایزه نقدی دریافت کرده و، تقدیر و به گروه‌های منتخب بخش گروه نوازی نیز تندیس جشنواره و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

بیست و دومین جشنواره موسیقی استان همدان ۱۵ بهمن‌ماه به صورت مجازی در شهرستان اسدآباد برگزار می‌شود و هنرمندان تا پنجم بهمن‌ فرصت دارند آثار خود را به صورت DVD به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی‌هنری بوعلی‌سینا همدان ارسال کنند.

کد خبر 570384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار همدان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha