فصل چهارم سریال «فارگو» داستان گروه‌های تبهکاری را در کانزاس‌سیتی میزوری در ۱۹۵۰ روایت می‌کند؛ شهروندان آفریقایی-آمریکایی و ایتالیایی که حقوق هیچ‌کدام در جامعه آن زمان‏ رسمی شناخته نمی‌شود. «فارگو» یک کمدی سیاه جنایی با شخصیت‌های متنوع است که به قول منتقد واشنگتن‌پست‎، جاده‌ای طولانی است اما ارزش سفر کردن دارد.

سریال فارگو

 به گزارش همشهری آنلاین‏، سریال فارگو یک آنتولوژی کمدی سیاه-جنایی است که فصل اول آن بر اساس ماجرای فیلم فارگوی برادران کوئن ساخته شد‏ اما فصل‌های بعد هر کدام داستان دیگری روایت می‌کند. نوآ هاولی نویسنده اصلی این مجموعه است و برادران کوئن از تهیه‌کنندگان آن هستند. ماجرای فصل چهارم سریال، روایت فنا و بقای گانگسترهای امریکایی در میانه قرن بیستم در کانزاس‌سیتی ایالت میزوری است. گروه‌های جرائم سازمان‌یافته ایتالیایی و افریقایی-امریکایی‌ها برای دستیابی به امتیازات تجاری بیشتر با هم در جنگند. در جایی که هیچ‌کدامشان به عنوان شهروندان امریکایی به رسمیت شناخته نمی‌شوند. 

گروه آفریقایی‌تبارها، به رهبری لوی کانن با بازی کریس راک، سعی می‌کنند در زمانه قوانین جیم کرو، گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند. قوانین جیم‌ کرو، قوانین ایالتی و محلی بودند که بین سال‌های ۱۸۷۶ تا ۱۹۶۵ با شعار «جدا ولی مساوی» به تصویب رسیدند. جداسازی نژادی در همه تاسیسات عمومی، عملا موجب شد که ضررهای اجتماعی، اقتصادی و آموزشی گریبانگیر سیاهپوستان امریکایی شود.

فصل ۴ فارگو ماجرا را به ۱۹۲۰ می‌برد، زمانی که دو گروه جرائم سازمان‌یافته مهاجران یهودی و ایرلندی‌ها برای حفظ صلح یکی از پسران خود را مبادله می‌کنند. با خیانت پسر ایرلندی به خانواده یهودی، گروه یهودی قتل عام می‌شود. چند سال بعد، ایتالیایی‌ها به کانزاس می‌آیند و این بار دو گروه تبهکار ایرلندی و ایتالیایی پسرانشان را عوض می‌کنند. پسر ایرلندی که برای بار دوم به خانواده دیگر واگذار شده، به خانواده خودش خیانت می‌کند و ایتالیایی‌ها ایرلندی‌ها را می‌کشند.

سال ۱۹۴۹، نوبت توافق بین دو گروه تبهکاری سیاهپوست‌های آمریکایی‌ و ایتالیایی‌ها است. دو پسر از دو خانواده معاوضه می‌شوند و پسر خانواده سیاهپوست، به همان مرد ایرلندی سپرده می‌شود که خودش در کودکی دو بار تجربه زندگی در خانواده دشمن را داشته است. گروه مافیایی ایتالیایی به سرپرستی جوستو فادا با بازی جیسون شوارتزمن درگیر اختلافات داخلی‌اند و درگیر انتقام از کسانی که آن‌ها را شهروند امریکایی به حساب نمی‌آورند. 

سریال سرشار از شخصیت‌های متنوع و داستان‌های فرعی، در نهایت راوی تبعیض، خشونت و هرج و مرج جامعه آمریکایی در سال ۱۹۵۰ است. دیالوگ‌ها جذاب و هوشمندانه و فضاسازی آن در حال و هوای تاریخ روایت است. غافلگیری‌ها و رویدادهایی به سبک روایتگری برادران کوئن از جذابیت‌های دیگر این سریال است. فارگو محصول شبکه FX است و تماشای فصل چهارم آن در ۱۱ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای شاید سرگرمی خوبی برای شب‌های بلند دوران کرونا باشد.

کد خبر 570342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha