یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

بهسازی فضای شهری، رفع مشکلات زیرساختی و افزایش امکانات و تجهیزات خدمت‌رسانی به شهروندان منطقه ۶ در ماه‌های اخیر با آغاز برخی پروژه‌های مهم شهری در حال انجام است و شدت بیشتری گرفته است.

فرهنگ

همشهری آنلاین _ معصومه هنرکار اصلانی: بهسازی فضای شهری، رفع مشکلات زیرساختی و افزایش امکانات و تجهیزات خدمت‌رسانی به شهروندان منطقه ۶ طی ماه‌های اخیر با آغاز برخی پروژه‌های مهم شهری در حال انجام است و شدت بیشتری گرفته. وجود مشکلاتی مانند ضعف آبرسانی در منطقه ۶، مسائل مربوط به پساب‌های شهری، کمبود مسیر ویژه دوچرخه و نیاز به بازپیرایی برخی نقاط حساس و مهم منطقه و رفع فضاهای بی‌دفاع شهری سبب شد که شهرداری منطقه ۶ با اجرای چندین طرح به‌طور همزمان، در راستای تحول در خدمات‌رسانی به شهروندان و سیمای منطقه قدم بردارد. معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای منطقه ۶  از در دست اجرا بودن چندین پروژه مهم زیرساختی برای توسعه منطقه خبر می‌دهد که تعدادی از این پروژه‌ها تا پایان ماه جاری و تعدادی دیگر نیز در نهایت تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

یکی از این پروژه‌ها، ایجاد سوله بحران در شهرک والفجر است. در این سوله شیوه‌های مقابله با بحران آموزش داده می‌شود. «سیدمجتبی کساییان» در این‌باره می‌گوید: «سوله بحران در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰‌متر ساخته شده و از نظر فنی کارها به اتمام رسیده است. افراد هم مستقر شده‌اند. این سوله آماده بهره‌برداری است.»
معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای منطقه ۶ از به بهره‌برداری رسیدن مخزن آب هزار مترمکعبی آزادگان در ماه جاری خبر می‌دهد و می‌گوید: «این پروژه‌ در راستای مکانیزه کردن شبکه آبرسانی فضای سبز در محدوده غربی منطقه ۶ اجرا شده است.»
کساییان درباره پروژه انتقال پساب شهرک غرب که در دهه‌فجر آماده افتتاح می‌شود، توضیح می‌دهد: «انتقال پساب شهرک غرب به محدوده غربی منطقه و ترکیب آن با پروژه مخزن آب هزار مترمکعبی می‌تواند به مکانیزه کردن آبرسانی در شهرک والفجر و محدوده غربی کمک کند.»
معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای منطقه ۶ با اشاره به ساماندهی میدان فرهنگ بیان می‌کند: «اطراف این میدان المان‌ها و مراکز آموزشی زیادی وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای ایجاد یک پاتوق محلی استفاده کرد.»
او با بیان اینکه طراحی پروژه انجام شده و در حال اجراست، ادامه می‌دهد: «ساماندهی پیاده‌رو بین میدان فرهنگ تا میدان سید جمال‌الدین اسدآبادی هم در حال انجام است و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.»

سیدمجتبی کساییان/ معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای منطقه 6
  • اجرای ۳۷ پروژه‌ کوچک مقیاس

منطقه ۶ شهرداری تهران امسال ۳۷ پروژه کوچک‌مقیاس محلی را اجرا می‌کند و سعی شده برای این پروژه‌ها بسته مشارکتی تعریف شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری منطقه ۶ با بیان مطلب فوق اظهار می‌کند: «پروژه ساماندهی خیابان دوازدهم فروردین در شهرک والفجر یکی از این پروژه‌هاست. زمین بازی در خیابان دهم خرداد نیز ساخته می‌شود. این اقدام در راستای از بین بردن فضای بی‌دفاع شهری و ارتقای کیفیت معابر است.»
ساماندهی قسمت فوقانی زیرگذر شهید مفتح هم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری است. کساییان در این‌باره می‌گوید: «در قسمت فوقانی زیرگذر گیشا هم طراحی شهری انجام شده و با کمک سرمایه‌گذار به ارتقای کیفی آن اقدام می‌شود. در خیابان برادران مظفر هم فضایی وجود دارد که با طرحی که از قبل آماده‌شده سعی داریم تا این محور فرهنگی را هم احیا کنیم.»
ساماندهی پارک مریم، پارک گل‌ها و پارک ساعی توسط شهرداری در دست اقدام است. افزایش ایمنی پارک لاله هم در کنار ساماندهی آن انجام خواهد شد.
به گفته او، یکی از موضوعات مهم برای شهرداری، ایمن‌سازی المان‌ها و تأسیسات برق پارک لاله است که در حال حاضر دچار فرسودگی شده است. ارتقای مبلمان پارک و تأمین روشنایی آن هم در دست اقدام قرار دارد.

کد خبر 570248

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha