سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

شهردار تهران از رفع مشکلات مردم در حوزه شهرسازی تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: با نرم افزارهای تهیه شده، تا قبل از مهرماه، نارضایتی‌های مردم در بخش صدور پایان کار و پروانه ساخت رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهری ایسنا دکتر محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح پل تقاطع خیابان 64 و بزرگراه کردستان افزود: بیشترین نارضایتی مردم در رابطه با امور مربوط به شهرسازی اعم از صدور پایان کار، پروانه ساخت و تسویه حسابهاست.

وی با اشاره به این که این موضوع را به مدت 7 ماه در شهرداری بررسی کردم، افزود: با توجه به اقدامات انجام شده تا پایان مردادماه، نرم‌افزار ساماندهی امور شهرسازی در همه مناطق تهران استقرار می‌یابد تا با استفاده از آن میزان دخالت نیروی انسانی به حداقل برسد و کنترل و نظارت نیز افزایش یابد.

قالیباف از آغاز اجرای آزمایشی این طرح در شهرداری خبر داد و گفت: این طرح در مراحل بعدی در مناطق 8 و 11 و تا قبل از مهرماه در همه مناطق تهران اجرا می‌شود.

وی همچنین در خصوص مشکلات اول مهرماه در بخش حمل و نقل عمومی و توجه به عدم توزیع اعتبارات و تسهیلات از محل تبصره 13 بودجه 85  گفت: هنوز که چیزی توزیع نشده و در صورت بروز مشکل در اول مهرماه توزیع کنندگان در این رابطه باید به مردم جواب بدهند.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان آمادگی وی برای نامزد شدن در انتخابات شهردار گفت: اجازه بدهید آن روز برسد.

وی در مراسم افتتاحیه پروژه تقاطع خیابان 64 با بزرگراه کردستان، ضمن عذرخواهی از شهروندان به خاطر مزاحمتهایی که در جریان اجرای پروژه ایجاد شده بود، بر انجام کارهایی با کیفیت بالا تاکید کرد و در ادامه حجم کارها در شهرداری و میزان پیشرفت اقدامات را نسبت به گذشته بی‌سابقه دانست و تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های از قدیم مانده، بی سر و صدا و با سرعت در حال اجرا هستند و ممکن است که کارها ظاهرا در شرایط فعلی نمود عینی نداشته باشند اما بر اساس اقداماتی که انجام شده، شهروندان امسال در معابر با جاری شدن آبها (سیلاب) مواجه نخواهند شد و دیگر مجبور نمی‌شوند که با قایق حرکت کرده یا پاچه‌هایشان را بالا بزنند و از معابر عبور کنند.

شهردار تهران در پایان تاکید کرد: اشتغال زایی، توجه به اقتصاد شهری و توسعه حمل و نقل عمومی گامهای بعدی شهردار در راستای ایجاد مدیریت واحد شهری است.

به گزارش ایسنا صبح امروز پل تقاطع خیابان 64 در طرفین بزرگراه کردستان با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

نصر آزادانی، مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز در خصوص موقعیت جغرافیایی این پل گفت: این پل در شمال بزرگراه رسالت قرار دارد که قسمت شرقی آن به خیابان سید جمال الدین اسدآبادی، قسمت غربی به خیابان شیخ بهایی منتهی می‌شود.

وی هزینه اجرای این پروژه را یک میلیارد تومان و هزینه رفع معارض را 2 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: پل خیابان 64 تامین کننده دسترسی محلی مناطق واقع در شرق بزرگراه کردستان از جمله مناطق یوسف آباد، مناطق واقع در غرب بزرگراه کردستان (منطقه شیخ بهایی، شهرک والفجر، شهرک انرژی و خیابان کارگر)‌است.

نصر افزود: بهره برداری از پل موجب کاهش زمان سفر، آلودگی هوا و صرفه جویی در هزینه و سوخت و استهلاک می‌شود.

وی با اشاره به بهره برداری از پل fg واقع در تقاطع شیخ فضل الله و شهید حکیم در غرب تهران در نیمه شعبان امسال و تکمیل بزرگراه آزادگان و بهره برداری از تقاطع کردستان – نیایش تا آخر شهریور ماه گفت: با توجه به افزایش سه برابری بودجه سازمان مهندس عمران امیدواریم 85 درصد پروژه‌های ترافیکی در حال اجرا تا آخر سال جاری به پایان می‌رسد.

کد خبر 1382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز